• Minbaby

Volvo V50,hundbur,bugaboo?

Letar ny bil och var inne på en Volvo V50 ,

verkar vara ett bra beg köp, lagom stor och snygg.

Men är lite rädd att den kommer vara för liten.

Har ett barn i stol och en till är påväg så det kommer vara 2stolar bak.

Har hund av mellanstorlek så en hundbur i bagageutrymmet kommer det bli, men behöver också få plats med en bugaboo cameleon där bak. Någon med erfarenhet som vet om det funkar eller om man kommer bli helt galen för att bilen är för liten ? :) tack på förhand !

• Svar på tråden Volvo V50,hundbur,bugaboo?
  • Nyfikna72

Det låter ju inte direkt optimalt om man säger så. Inte för att jag provat men en hundbur tar ju upp mer än man tro

• Minbaby

Nej det kanske är så att det inte är optimalt, tror hundburen kommer ta ungefär halva lastutrymmet ev pyttelite mer. Jag kan ju såklart provlasta men tänkte att någon kanske har en V50 med ungefär samma packning ? :)

Kollat på V70 och passat också men tycker dom är lite för stora.

• Wazp

Vi hade en V50 men bur (har en labbe) men det blev inte mycket yta kvar alls. Fick sälja vår dåvarande vagn för att den helt enkelt inte fick plats. Så efter att vi köpte ny vagn så fick all packning ligga i baksätet...

Jag rekommenderar att ta en modell större! Kan vara bra att ha LITE plats för mer än bara vagn och bur. Även om V70n är skapligt större än V50n så vänjer man sig snart :)

• Dumbledore

Jag känner till flera som skaffar V50 medan de har ett barn. Så kommer tvån, och kanske en hund, och bilen blir solklart för liten. Så nej, jag tror det är bättre att satsa på en större. Ni kanske behöver syskonvagn?

• zZzZz

V70n passar nog er bättre... V50 är för liten, och ja... det kommer aldrig bli samma kvalitet som en V70 :)

• Minbaby

Något jag såklart borde skrivit direkt (tänkte inte på det) är ju att vi redan har en bil, en stor kombi där allt får plats. Den bilen jag ska köpa kommer jag använda som vardags bil medan den andra blir helg el lång rese bil då min sambo använder den på vardagen.
    Men jag ska ju fortfarande få plats med hela familjen på vardagen, så jag hör vad ni säger, känns bara så stort med en v70 Tungan ute 

• zZzZz

Vad är det som känns så stort? Skillnaden mellan bilarna karossmässigt är minimalt, men kvaliten är bättre hos en V70 i mitt tycke :)

V50

Längd
    4550 mm                    

Bredd
    1770 mm

Tjänstevikt
    1490 kg   

V70 01-04

Längd
    4850 mm

Bredd
    1810 mm      

Tjänstevikt
    1670 kg

V70 07-08

Längd
    4750 mm                    

Bredd
    1810 mm                    

Höjd
    1470 mm                    

Tjänstevikt
    1570 kg

• Vårt väntrum

Vi har en v50.
    Och en hund. Brukar ofta vara barnvakt. Den barnvagnen får inte plats bredvid hundburen och det är trångt där bak. Två bilstolar bak skulle ju gå. Men då är det FULLT sen. Vagnen får du nog montera isär i molekyler.
    Seriöst så nja. Vi har även en Passat, ojojoj vad mkt vi får in i den. Så mkt rymligare.
    Vi planerar barn och den dagen vi får ett kommer inte v50n finnas kvar...
    Men det är ju vi :)
    Skulle ändå råda att välja en annan om ni ändå skall byta. V70 och Passat är toppen.

• bennernatha

Har en v60.
    Vi har en bugaboo donkey, Emmaljunga viking, Chicco ligthway och en britax b-motion.

Samt 3 bilstolar (2 används).

Donkeyn är krånglig att få in. Man får pressa in den om den ska få plats med alla delar.

Emmaljungan är lika omöjlig som donkeyn.

Chiccon får plats men är gränsfall på längden.

Britax b-motion får plats utan problem.

Besafe izi kid x3 samt Besafe ixi plus (osäker på namn) får knappt plats om man ska ha något benutrymme. Fick köpa den nyaste besafen izi modular för att få bra benutrymme.
    Samt en frammåtvänd besafe som funkar bra.

V50 skulle jag aldrig köpa. V60 är lagom men på gränsen.
    Vi är 2 barn och 2 vuxna.
    V60n är skönare att köra än v70n. Därför vi valde den.

• Minbaby

Tack alla för era svar och förlåt att det tog så lång tid innan jag svarat. 
    V50 verkar alla tycka är för liten så tack för att ni tog er tid att svara :) 
    Kommer troligtvis bli en Passat eller ev en Skoda Cool

Svar på tråden Volvo V50,hundbur,bugaboo?