• SweetBabe26

Råd snälla.!?

Behöver lite råd.

Vill så gärna ha ett barn till men min sambo har fastnat. Han vill ha ett barn till men är orolig 1. Att jag ska få missfall igen 2. Att vi inte ska klara oss med ekonomin. :( börjar jag försöka ge honom råd hur vi kan lösa det eller att testar vi inte igen så vet vi aldrig om vi lyckas få barn igen. Han blir alltid nedstämd. Har ni några tips? Hur har ni löst det?

Min innersta önskan är verkligen ett barn till <3 //vägledning Tack <3

• Svar på tråden Råd snälla.!?
  • Anonym (L)

Se först och främst över hur ni har det med ekonomin. Hur många barn har ni nu? Om din sambo inte tror att ni klarar det ekonomiskt sätt så måste det ju ligga nånting i det. Se över ekonomin och ert förhållande. Kanske vill han inte ha ett barn till? Kom ihåg att ett nej alltid väger tyngre än ett ja.

Kram!

• mamman som inte är smart

om han inte är redo måste du acceptera det.
    Hur hade du känt det om inte du var redo och någon bara mata på att vi måste.

Jag kan förstå dig men det är ett stort steg och skaffa barn.
    Nu säger inte jag att ert barn kommer bli så här men när jag var 25 år var jag också sugen på att skaffa barn. Vilket jag också gjorde. Det slutade inte lyckligt. Nu sitter min son i fängelse och kommer göra det i 2 årstid till. Han hade grovt misshandlat sitt ex.
    men mitt andra barn är tvärtom. Hon är glad och rolig. Hon är 30 år har man och 3 barn. hon har jobb och hus.

Nu vet jag att ditt dilema inte handlar om det men han är orolig för att du ska få missfall igen. Han är bara rädd om dig i det läget.
    Han är rädd för att ekonomin inte ska funka.
    Antagligen vill han inte hamna hos kronofogden och har en känsla att han kommer det om ni skaffar barn. Ni kanske har låg lön. Eller så har ni dyr ekonomi.

SweetBabe26 skrev 2017-01-28 21:52:13 följande:

Behöver lite råd.

Vill så gärna ha ett barn till men min sambo har fastnat. Han vill ha ett barn till men är orolig 1. Att jag ska få missfall igen 2. Att vi inte ska klara oss med ekonomin. :( börjar jag försöka ge honom råd hur vi kan lösa det eller att testar vi inte igen så vet vi aldrig om vi lyckas få barn igen. Han blir alltid nedstämd. Har ni några tips? Hur har ni löst det?

Min innersta önskan är verkligen ett barn till <3 //vägledning Tack <3

men svar på din fråga.
    Det bästa är att ert förhållande är bra. Då kanske han är redo att skaffa barn
    mamman som inte är smart skrev 2017-01-28 22:03:41 följande:

om han inte är redo måste du acceptera det.
    Hur hade du känt det om inte du var redo och någon bara mata på att vi måste.

Jag kan förstå dig men det är ett stort steg och skaffa barn.
    Nu säger inte jag att ert barn kommer bli så här men när jag var 25 år var jag också sugen på att skaffa barn. Vilket jag också gjorde. Det slutade inte lyckligt. Nu sitter min son i fängelse och kommer göra det i 2 årstid till. Han hade grovt misshandlat sitt ex.
    men mitt andra barn är tvärtom. Hon är glad och rolig. Hon är 30 år har man och 3 barn. hon har jobb och hus.

Nu vet jag att ditt dilema inte handlar om det men han är orolig för att du ska få missfall igen. Han är bara rädd om dig i det läget.
    Han är rädd för att ekonomin inte ska funka.
    Antagligen vill han inte hamna hos kronofogden och har en känsla att han kommer det om ni skaffar barn. Ni kanske har låg lön. Eller så har ni dyr ekonomi.

Jag säger ABSOLUT INTE att du inte ska skaffa barn men jag ville bara visa hur jag hade det.
    Min son- inte roligt
    min dotter- bättre

Prata med honom istället. Du säger att han är nedstämd. Han kanske döljer något so, han inte vill berätta för att såra dig.
    Det bästa är att prata med honom.
  • SweetBabe26

Har ett barn med min sambo redan :)

Min sambo arbetstränar å jag är sjukpensionär så vi lever på bidrag å så vi får det å gå runt. Kronofogden är vi redan i för längesen tyvärr. Min kille har velat väldigt mycket från att vara orolig för missfall, ekonomin, vet inte om han vill ha ett barn till, vill ha ett barn till. Har försökt prata med honom men förstår inte varför han blir nedstämd :( så nu har jag sagt till honom att jag lagt å velat ha barn på "is" då det inte funkar å prata. Han kan säga: skulle haft ett jobb då hade du kunnat få hur många barn du vill, med en nedstämd ton.

Vet inte som sagt vart felet ligger men får ge upp dessa tankar även om jag känner mej ledsen inombords

• DearFox

Det kan inte vara så att han känner press när allt egentligen hänger på honom? Han vill säkert ha ett barn MEN som han säger är han orolig för ekonomin vilket är mycket logiskt. Då bara han kan söka bättre jobb så är det ju han som måste göra ett stort steg. Så förstår hans oro. Ekonomin är en vanlig sak par går skiljda vägar pga, så orda upp den innan nästa barnförsök så tror jag oron i honom försvinner :)

• SweetBabe26

Skulle aldrig lämna honom för att ekonomin är som den ska :) har lagt undan mina känslor för ett barn till just nu även om jag är redo. Tiden kommer väll hoppas jag när allt kommit på plats för oss :)

• Alexi

Men är risken för missfall över huvud taget ett skäl att inte försöka få barn? Det fattar inte jag. Missfall sker, sker ganska ofta. Men då försöker man igen. Det måste inte vara världens största grej.

Däremot fattar jag inte hur ni ska klara flera barn om ingen av er är friska nog att jobba...

Svar på tråden Råd snälla.!?