Inlägg från: Anonym (pua) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pua)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Är en pensionerad PUA(pickup artist), jag säger pensionerad eftersom jag gifte mig för 2 år sedan men ålder är endast 31. 
    Jag kom in i den communityn när jag var runt 20 eftersom jag hade svårt för att prata med tjejer, jag gick på universitet och läste till systemvetare. 
    Jag känner igen mig väldigt mycket i din beskrivning för det var jag för 10 år sedan. Man har gjort det "man ska", man har skaffat ett högbetalt jobb och man tränar och tar hand om sig själv, man behandlar tjejerna med respekt och är snäll. 
    Allt det som mamma sa att man skulle vara mot tjejer. 
    Felet i logiken är att din mamma är en kvinna och hon vet inte vad det är hon vill ha, det är inte hennes fel och det är inte din uppgift att veta det heller. 
    Det tog mig ungefär 3 år och mycket jobb för att gå från konstant singel till att alltid ha någon att spendera söndagar med. 
    Det lättaste sättet att beskriva det i retroperspektiv är såhär: 

Du lever för dig själv, verkar inte umgås så mycket med andra, du gymmar (inte spec social träningsform) etc. 
    Vi ger ditt liv 5/10 poäng där 10 poäng är jetset livstil med nya destinationer varje helg. 
    Hela ideén med dating för tjejer är att hitta en kille med en högre social status än dom har. 
    Ofta kan du se en rätt ful kille med en väldigt snygg tjej men aldrig tvärtom. 
    Killar är ofta snabba att säga "gold digger!" " hon vill bara ha pengar" men det är sällan fallet för då hade ju hon tjejen på ica som drar in 18k i månaden varit intresserad av dig när du kommer i din skjorta och portfölj.
    Tjejer är mycket mindre ytliga än män när det väl kommer till val av livspartner.
    Om tjejen känner att sitt liv är 6 poäng så kommer hon inte vilja vara delaktig i ditt liv på det sättet. Det handlar om att klättra i den sociala hierarkin. 
    Om du vill skaffa en flickvän eller överlag öka din livskvalitet skulle jag rekommendera att söker upp situationer där du kan öka din sociala krets.
    Byt till crossfit, börja med fotboll, gå med i en luftsegelklubb, ta en flyglicens. 
    fyll ditt liv med aktiviter och sen när personer runt dig märker och ser att ditt liv kanske ligger på 7 poäng så ska du se att intresset från kvinnor följer. 
    Bygg på dig själv och se hur allt annat faller på plats. 
    Lycka till :)

• Anonym (pua)

Du har missuppfattat vad jag menar tror jag, jag säger inte att dina beslut ska kretsa kring att träffa någon tvärt om. 
    Man lägger fokus på annat och sen kommer det automatiskt, do by not doing. 
    Det du skriver om att det du egentligen vill är att umgås med en underbar flickvän är en rätt giftig tanke. 

Ingen vill umgås med en man vars lycka inte är självförsörjande, tjejer är väldigt duktiga på intuition och beteendet du beskriver känner dom igen direkt.
    Kallas för att vara needy och det är något många killar har problem med, jag hade samma problem. 
    Alla tjejer har haft en sån kille, han stannar hellre hemma med dig på helgen.
    Vardagarna blir tråkiga, han svarar på sms direkt, blir lätt svartsjuk, inga passioner, snackar mest om saker han vill göra, tappar kontakten med kompisar och snart är det ingen som hör av sig ----> spola fram några månader och sen är hon otrogen med en kille som varit ute och rest och precis startat ett eget företag och har massa driv. Killen skyller på flickvännen och säger att hon är en slampa som varit otrogen när det egentligen var ditt fel eftersom du hamnade i en trygghetsbubbla och slutade utvecklas.

Du kommer säkert att bli arg på mig och inte alls hålla med men ingen vill komma in i en relation där killen sitter och väntar på att tjejen ska ta hans liv från bra till amazing. 

• Anonym (pua)
    Pripps Vichy skrev 2017-02-12 15:30:03 följande:
    Det är mänskligt att vara "needy" och behöva kärlek. Alla behöver kärlek, och den som förnekar det inför sig själv ljuger för sig själv. Men det är så lätt för er kvinns att säga så som själva kan välja och vraka och alltid kan få sällskap och kärlek om ni känner er ensamma. Men ni förväntar er alltså samtidigt att män/killar ska kunna gå år ut och år in och vara ensamma utan att visa minsta tecken på frustration, behov eller att vara "needy". Verkar som om ni inte förstår att män/killar är människor med behov precis som ni. Och trygghet behöver vi alla. Sedan vad tryggheten eller känslan av tryggheten består i är ofta individuellt, men ofta känns det tryggt att ha en människa man älskar i sin närhet och som finns där.

Jag tycker för övrigt att det är många kvinnor som är ihop med män som är både "needy" och svartsjuka. Så det du säger/påstår stämmer uppenbarligen inte. Det kanske handlar om att vara "needy" på "rätt sätt"? Tror inte jag har mött en enda kille som inte fått något svartsjukt i blicken när jag pratat med deras kvinnor.

Precis som du säger är det mänskligt att behöva kärlek och närhet och det är inget jag nekar men aldrig till punkten att det blir needy för då blir det något annat. 

Som du säger har män samma behov som kvinnor men nu är det så att vi lever i ett samhälle där 98% av kvinnor har en viss syn på att män ska vara på ett visst sätt även om vi jobbar oss bort därifrån. 
    Om vi skulle ge ts råd om 50 år kanske vi hade gett helt andra råd men om du i dagsläget tar på dig offerkoftan och går och är sur för att kvinnor/samhället förväntar sig att du ska ta steget och vara "klippan" i förhållandet så kommer du aldrig ha tur i kärleken. 

Kan aldrig vara needy på rätt sätt men som du säger kan man alltid bli svartsjuk om någon flörtar med dig tjej. 
    Det du kan styra är hur du reagerar i den situationen, du kan antingen visa att du är osäker genom att bli sur på din tjej. 
    Eller så agerar du som ingenting, alternativt lämnar henne med killen och går och pratar med andra. 
    Detta kan låta som att det skulle förstöra relationen men i verkligheten verkar du extremt självsäker eftersom du utåt visar att du inte känner att den killen är något som helst hot för dig. 
    Om tjejen skulle ta upp att killen flörtade med henne för att få lite validering när hon märkte att det ej påverkade dig säger du bara "jasså?  jao det är ju inte så konstigt du är ju en vacker tjej".
    Då får hon den validering hon ville utan att du blir svartsjuk och du verkar opåverkad.  

• Anonym (pua)

Tror inte heller på att vänta med att svara utan snarare att inte avbryta något vad det än är för att svara på ett sms, om min fru skickar ett sms så kanske jag ser det direkt men är det inget akut så väntar jag tills jag verkligen inte har något för mig. 
    Det låter lite som att du drömmer om förhållandet innan det existerar vilket kan vara farligt. 
    Det är lite som när man träffar en tjej första gången och får någon slags förälskelse direkt och man börjar tänka på en framtid med henne. 
    Sånt är riktigt giftigt och när jag dejta fick jag ibland liksom ta ett steg tillbaka och kanske skriva med en annan tjej bara för att inte sväva iväg och bli jätte besviken när det inte blir som man tänkte. 
    Eller att du får tjejen men scenariot av er två tillsammans blev inte alls som du tänkte. 
    Kul att höra, många har svårt att ta kritik oavsett om personen endast vill väl, speciellt när det gäller relationer och tjejer. 

• Anonym (pua)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-02-12 23:59:16 följande:
    Håller med dig absolut på första där om sms.
    Håller även med om att det är farligt att drömma sig bort efter att ha sett tex två bilder på en tjej på Tinder och snackat med henne i några dagar. Jag kommer aldrig rusha in i någonting eller låta någon slags desperation styra. Jag har folk runt omkring mig som ska bli farsor inom de närmaste månaderna och de kan inte ens hålla koll på sina egna fötter.
    Ibland drömmer jag mig bort och försöker förstå vad det är att känna att man är varandras men i verkligheten är känslorna avstängda(jobbar som f*n på att försöka hitta tillbaka) eller tex konversationer på Tinder hanteras från ruta 1 -> Lära känna personen bättre -> Träffas och sen jobba därifrån. Allt annat är bara tecken på att man är desperat. Jag vill! men jag vill på "rätt sätt" så att säga. Det får och ska ta sin tid. Det viktigaste för mig är att jag öppnat den dörren nu efter att den har varit stängd i cirka 10-12 års tid pga negativa tankar och käftsmällar tidigt i tonåren.

Är jag ute på fotbollsplanen finns möjligheten att få en passning. Sitter jag på bänken kommer jag aldrig få en passning. Det jag försöker säga är alltså att jag äntligen har tagit beslutet att vara aktiv på planen och kan därmed få en passning, istället för att sitta på avbytarbänken. Ja du hajade nog redan innan.. haha!

Hade jag inte startat tråden hade jag fortfarande suttit med massa frågetecken. Nu har jag fått massa svar och ideer som kan påverka mig positivt framåt. Troll och bajskastare ska alltid ha sin plats - det är internet - men det får man räkna med och bara filtrera bort.

Fortsätt gärna skriv och ifrågasätt mitt tänkade och hur jag ser på saker och ting - det tar mig framåt.

Blid glad för det känns som att du har en bra attityd och förstår att dejting och relationer handlar om chanser tagna. 
    Verkligheten är att 80% av gångerna kommer tjejen inte vara intresserad / har pojkvän / irriterad över något som inte har med dig att göra etc. 
    Det handlar om att nå dom där 20% som tycker att du är snygg, rolig etc. 
    Enda sättet att nå dessa 20% är att försöka väldigt många gånger och det är därför man måste trotsa trygghets zonen och våga gå på misslyckade tinder dejter men någon tjej som inte alls passar dig. 
    Eller ragga på tjejen på krogen med intent att misslyckas. 
    Varje gång du blir nekad slutar du bry dig, sakta men säkert blir du immun mot att bli avisad och det är då det går riktigt bra. 
    När jag var mindre kände jag att killar som pratade med alla tjejer verkade desperata men det var dessa killar som hade ett överflöd av kvinnor i deras liv. 
    Dom låg inte med alla men dom stängde aldrig dörren för att potentiellt dejta någon vilket var nyckeln till framgång och i slutändan var det nog dom som var mindre desperata än mig för dom låg inte med varje tjej dom hade chans med för dom hade flera medans jag låg med den jag lyckades få hem. 

Anonym (Tjejj) skrev 2017-02-13 00:33:37 följande:

men vilka konstiga svar du fått här i tråden ts.

Jag tycker du låter som en vettig o trevlig kille. De killar jag träffat i den åldern har mer bara varit ute efter sex tyvärr.. Så min uppfattning är just det att de flesta yngre killar bara är ute efter en sak. Men tydligen finns det yngre killar som vill ha något mer seriöst! Det är ju bara bra.

O sen det här med träningen tycker jag bara låter positivt och det visar ju att du är mån om din kropp o hälsa. Min sambo tränar o sportar nästan varje dag. Han tar det direkt efter jobbet eller tidigt på morgonen så jag tänker faktiskt inte på det. Men skulle han direkt efter middagen sticka och träna ja då skulle jag nog tycka det vore trist.

Förstår att du kan känna så som tjej och det tror jag beror mycket på privilegiet ni har där ni ej behöver initiera något med en främling.
    Det krävs fruktansvärt mycket mod och det är en hel psykologisk vetenskap eftersom du blir nekad så mycket.
    Även om du som kille ser bra ut och är trevlig så kommer det finnas många tjejer som bara säger "fuck off" eller " nej dra".
    Smällen ditt självförtroende tar vid den typen av rejection kommer nog aldrig en tjej behöva uppleva så mycket som en kille.
    Därför kanske råden man ger känns konstiga. 

Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker