Inlägg från: Anonym (Ajdå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ajdå)

Frivilligt drogtest.

Anonym (12) skrev 2017-01-29 18:27:18 följande:

Ja men förklara hur det går till? Vissa säger personal följer med in andra säger finns speglar som har samma funktion. Du svara på endast en fråga. Hur går det till?

Där jag lämnar står terapeuten utanför ett fönster.

Förr gick dem med in.

Vem har anmält och varför?
  • Anonym (Ajdå)
    Anonym (12) skrev 2017-01-29 18:56:07 följande:

Vill att utredningen ska ta slut så snabbt som möjligt då jag tycker soc är väldigt obehaglig. Därför undrar jag hur lång tid tar det tills det kommer svar till soc? Och kommer de meddela mig själv på plats också eller lämnar man testet sen går?

Provsvar tar ett par dagar och jag testas för allt, även alkohol.
  • Anonym (Ajdå)
    klyban skrev 2017-01-30 13:18:34 följande:
    Då det är en mycket intelligent morsa, en morsa som säger "Gjorde en dum sak då jag var desperat som mamma för att mitt barn inte ska behöva ha umgänge med en far som säljer droger."
    Och sen köper droger av sitt ex, verkar som tankeförmågan inte är på topp.

Tråden där hon avhandlar detta.
    gamla.familjeliv.se/Forum-4-120/m77344803.html
    Oj, nu hamnade ts handlade i en helt ny dager. Nu är risken stor att det går illa för ts och barnet.
  • Anonym (Ajdå)
    klyban skrev 2017-01-30 19:09:19 följande:
    Funkar inte göra så, då det är så enkelt att fuska då.
    Håller med. Bara ha med en ren burk i underkläderna.
  • Anonym (Ajdå)
    klyban skrev 2017-01-30 20:01:39 följande:

Jättetokigt faktiskt, men antar de inte känner samma krav på sig och dessa proverna.

Jag läste för ett tag sedan att hårprover är inte tillförlitliga, då det tydligen räcker att få ett positivt resultat genom att man tagit i nån narkotika eller hantera nått som varit i närheten av narkotika, som tex sedlar.
    Så kan detta ge ett positivt svar, fast än man är absolutist.

Oj skrämmande. Trodde provsvaren kommer inifrån hårstrån, inte sånt som ligger utanför. Då har jag garanterat haft droger på håret efter en utenatt på Stureplan

När jag jobbade som Cabin crew tog vi övervakade prov på SAS.
  • Anonym (Ajdå)
    klyban skrev 2017-01-31 17:04:33 följande:

Kan tänka mig att det är några som råkat illa ut på denna.
    Det räcker ju att man är på krogen och råkar sätta handen på fel ställe, för sen röra håret.
    Så finns möjligheten till ett positivt hårtest.

Men tog ni verkligen hårprov?

Nej jag har aldrig tagit hårprov, när görs sånt?

På SAS tog vi urinprov.
  • Anonym (Ajdå)
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-31 21:29:24 följande:

Gud vad mycket folk pratar när de inte har kunskap inom detta. Lämna urinprov och det var negativt och det mailades. Som sagt missbrukar inte. Va hos soc och de är klar med möten så behöver inte gå dit mer. Nu ska de bara kontakta bvc och förskola och sen läggs det ner. Så snälla vilken stor sak ni gjorde av detta. Jag erbjöd mig till med och ge fler prover men det behövdes inte. De bryr sig inte vad mitt ex har sagt då de sett att det inte finns någon oro. Så alla som är "oroliga" för mitt barn och vilken "dålig mamma" jag är kan hålla det för sig själva. Som sagt finns mer till historien än den korta versionen man ger här. Tack o hej.

Om soc hade vetat vad du har gjort hade deras oro varit enorm! Det kan jag lova dig!
Svar på tråden Frivilligt drogtest.