Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Sms lån utan UC?

Som rubriken, finns det?

Vet att sms lån inte är bra. Men det är KRIS! Blir hemlös annars.

Väntar pengar men hyran är sen och jag får INTE uppskov!

• Svar på tråden Sms lån utan UC?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (123) skrev 2017-01-30 22:48:12 följande:

Är väl lika bra att bli hemlös nu istället för sen?

Varför skulle jag vilja bli det öht?

Har jobbat och skött mig i hela mitt liv tills denna kris.
  • Anonym (Ts)
    dfuoih skrev 2017-01-31 00:07:26 följande:

Om du googlar på "sms lån utan uc" så får du massor med träffar som du kan prova.

Provat det idag, alla tar kreditupplysning .
  • Anonym (Ts)
    Anonym (:?) skrev 2017-01-31 00:28:51 följande:

Seriöst TS,, igen.. Hur många gånger kan du bli hemlös egentligen..?

Vi vet -ditt ex är "hyresvärd" Du känner ingen, ingen kan hjälpa dig du kmr få pengar av FK och soc kan inte osvosvosv..Men som vanligt är det kris NU. Fast det verkar som om det brukar lösa sig eftersom du uppenbart bort kvar ? 

-Så HUR brukar det lösa sig och varför löser det sig inte även denna gång ? 

Du blev ju vräkt för en par ve sedan senast då du började ditt nya jobb på måndagen och skulle be om förskott.

Fick du inte förskott ? 

( INTE för att jag inte tycker synd om dig för det gör jag verkligen,, men du borde söka hjälp på flera sätt på nåt vis  ) Ja,, jag vet inte "/

Jag har aldrig varit tillsammans med nån hyresvärd och aldrig varit hemlös.

Är nog inte ensam om att hamna i kris nån gång i livet?
  • Anonym (Ts)

Hade jag kunnat låna på banken eller av vänner hade jag väl självfallet inte ens skrivit denna tråd!

Detsamma om jag hade haft något av värde till pantbanken!

Suck, så dumt.

• Anonym (Ts)
    Nyfikna72 skrev 2017-01-31 09:04:28 följande:

Varför kan du inte låna i bank då om du har skött dig?

Man kan få skuld och hamna hos krf av många anledningar och i mitt fall är det inte Jag som gjort fel. Annat än att litat på fel person!
  • Anonym (Ts)
    Nyfikna72 skrev 2017-01-31 09:53:49 följande:

Nja.......har du lånat eller borgat åt nån annan så är det ju delvis ditt fel då också även om man inte vill se det så. Har man sådana anmärkningar och svart på vitt vad det handlar om så brukar inte banker vara omöjliga. Inget är hugget i sten bara för att man har anmärkningar. Söker man online är det ju däremot oftast tvärstopp. Det kan ju till och med vara så att det kanske är möjligt att reda upp allting ihop med banken och slippa fogden om du nu har nåt där.

Har provat allt när det gäller banken. Jag hamnade hos fogden och fick anmärkning. Inte haft råd att betala av det så det finns inga möjligheter, särskilt inte då jag inte har fast anställning.

Det är tyvärr kört :(
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anna) skrev 2017-01-31 10:06:52 följande:

Men du säger ju att du skött dig!

Ja att JAG har skött mig!
  • Anonym (Ts)

Har pratat med af, FK och a-kassan för typ tusende gången idag igen.

A-kassan trodde Max 2 v innan utbetalning.

Bör jag betala halva hyran nu? Bättre än inget väl?

En arb givare ringde nyss. Kallad på intervju imorgon.

• Anonym (Ts)
    Nyfikna72 skrev 2017-01-31 11:16:35 följande:

Har du varit till banken och pratat med en fysisk person och förklarat hela sitiationen? Men det är klart, har du lånat eller borgat åt nån annan och det handlar om flera hundra tusen och du inte ens kan betala det så får du självfallet inget lån.

Nej men jag har en personlig bankman som känner till mig och min situation.

Har bott utomlands mycket. Senast hyrde en tjejkompis min lägenhet. Vi har känt varandra i 20 åt så jag tog inte en krona extra av henne. Hon skulle betala hyran och vissa andra löpande räkningar var vår överenskommelse.

Hon hade enbart betalt hyran och struntat i resten som gick till krf och blev anmärkning.

Till mig sa hon att allt gick bra.
  • Anonym (Ts)
    Har inget användarnamn skrev 2017-03-15 11:48:34 följande:

Som svar på din rubrik så finns det lån utan UC, men NEJ det finns inga lån där långivaren inte tar någon kreditupplysning över huvud taget, vilket jag antar är det du menar. Det är lag på att ta kreditupplysning vid kreditgivning. Det finns fler bolag än UC som gör kreditupplysningar. Vanligast förutom UC är Bisnode och Creditsafe. Kan vara en fördel att låna med upplysning via de bolagen istället för UC om du inom en snar framtid t.ex. ska ta ett bolån eller göra något annat där det kan bli en nackdel om det syns i upplysningen från UC att du tagit annat privatlån eller snabblån.

Som tidigare sagts, har du skött dig tidigare så bör det ju inte vara några problem och vet du att det är en tillfällig svacka i din ekonomi så är ju sms lån ett alternativ. Det finns dessutom räntefria smslån där långivarna inte använder UC. Här hittar du t.ex. några såna <a href="https://www.lånasmslån.se/rantefria">räntefria lån</a>.

Nu var mitt svar några dagar efter att du skulle betalt hyran, men du kan väl se ovanstående som information. 

Hoppas det löste sig i alla fall!

Tack! Det löste sig utan lån och nu har jag ett heltidsarbete.
Svar på tråden Sms lån utan UC?