Inlägg från: Anonym (Omg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omg)

Diskbråck, hur ont gör det?

Låter som diskbråck. Jag hade det för ca 3 mån sen. Dock i ländryggen. Hade sån fruktansvärd ischias i vänster ben ända ner i foten att jag grät av smärta. Kändes som varma järnspett som brände. Var fruktansvärt. Kunde inte ligga inte sitta inte stå utan smärta.

Jag har ändå fött 5 barn men detta var enligt mig värre. Och det fanns ingen möjlighet till lindring.

Det enda som kändes lite bättre var att ligga och väga på höger skinka så vänster sida inte belastades alls.

Nu visade sig mitt diskbråck vara akut med muskel förvarning i bäckenmusklerna och känselbortfall så jag blev akut opererad efter bara 2 dagar.

Hade lite problem efter operationen med ischias men det var pga svullnad. Efter ett tag försvann all smärta och nu är jag smärtfri.
    Men är svagare i vänster ben och har ingen känsel på en ganska stor punkt på vänster vad plus att tårna domnar bort ibland. Men har inte ont i alla fall.

Är nästan glad att mitt diskbråck var akut så jag blev opererad fort för jag vet fan inte hur jag hade klarat att leva med den smärtan i flera månader. Och samtidigt ta hand om 5 barn varav ett bara var 3 veckor när jag råkade ut för detta.

• Anonym (Omg)
    Queennr1 skrev 2017-02-01 22:14:56 följande:

Kan vara allt från en pirrande irritation till djävulsk dödssmärta som gör att man skriker i kudden och skulle se döden som en välsignelse. Har det just nu för andra gången och ska operas i övermorgon. Har gått med smärta som ialla fall varit hanterbar under några månader men senaste veckorna har det eskalerat till den värsta smärta jag upplevt och som gör att jag inte kan tänka. Beskriver det som om nån kör en svetslåga som aldrig slocknar ned genom hela benet, varje minut dygnet runt. Snaskar opiater som om det vore smågodis utan att det tar bort smärtan. Väldigt svårt att beskriva.

Precis svetslåga är en bra liknelse. Glödande järnspett sa jag. Men ja känslan är detsamma. Så fruktansvärt vidrigt och jag ville bara dö. Fanns ingen lindring. Bara lidande lidande lidande 24/7
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Diskbråck) skrev 2017-02-02 00:49:04 följande:
    Gud så jobbigt med en tre veckor liten en. Plus de övriga. Fast skönt som du säger att det gick fort ändå.
    Ja det var jävligt jobbigt. Men som sagt glad att jag blev opererad så snabbt. Min mamma var med på sjukhuset och hade hand om min bebis under operationen. Var lite bökande men det gick bra. Sen helammande jag också men pga mediciner fick jag inte amma innan under och efter behandlingen. Det var jobbigt att nyopererad behöva sitta och pumpa var 3dje timme och sen slänga mjölken. Bebis åt ersättning och det gick ju bra men var en del bökande. Ingen bra timing att få diskbråck kan jag säga.
Svar på tråden Diskbråck, hur ont gör det?