Inlägg från: Mamma@N |Visa alla inlägg
  • Mamma@N

Börja syskonverkstad maj 2017

Här är en till som ska starta bebisverkstad i maj om vi lyckas vänta :). Om det tar sig fort så blir det 2,5 år mellan syskonen men man får väl ställa in sig på att det kan ta ett tag. Sonen kom 2 månader för tidigt så om jag blir gravid så ska jag verkligen vara öppen för att det kan gå hur som helst oavsett tillverkningsdatum :)

Ska iaf börja testa med ägglossningsstickor denna månad för att kolla hur det ligger till med sådant.

• Mamma@N
    Erna90 skrev 2017-02-02 13:29:49 följande:

Det blev några stycken att skriva med ändå, vad kul :)

Även om det som sagt är ett tag kvar så tycker jag man tänker på det mycket.

Sant det du säger om att det kan ju gå lite hur som helst. Vår tanke med att börja i maj är ju att det som tidigast ska komma bebis i januari men man vet ju aldrig, tar det sig direkt och bebisen kommer tidigt blir det ju ändå sent på året. Men blir svårt att hålla sig längre innan vi börjar försöka tror jag;)

Haha, håller med det svåra är att lyckas vänta :) jag vill köra igång nu men tänkte att om det går så blir det en bebis först början av 2018 men vi får väl se.

Kör ägglossningsstickor bara för att orka vänta;)
  • Mamma@N
    Erna90 skrev 2017-02-04 12:01:39 följande:

Härligt med lite fler att kunna skriva av sig med och funderingar och förväntningar :)

Måste dock höra med er.. Har dagar då det känns som ett omöjligt uppdrag att ta hand om en vilde, dagar då humöret är i botten för båda och allt bara blir fel men sånna dagar har väl alla? Känner ibland, bara man orkar med två men man anpassar väl sig? Man får ju sällan höra det jobbiga utan ser bara allt det bra osv på sociala medier!

Med risk för att låta lite negativ, men en tanka bland alla andra tankar tänker jag. Tankar som också är viktiga att överväga!

Nu ska vi bara börja försöka med nummer 2 i syskonskaran men vi har haft samma tankar som du, om man orkar med eller inte :) jag och sambon har verkligen pratat igenom om vi ska nöja oss med sonen vi har med tanke på att han är ganska vild men kommit fram till att vår familj inte blir komplett utan ett syskon. En helt lätt beslut har det inte varit. Det som mer man tänker igenkänning saker desto mer förberedd blir man hoppas jag :)
  • Mamma@N

Idag började jag testa för att kolla upp ägglossning, egentligen är det inget jag känner är nödvändigt men ger mig något att fixa med medan jag väntar på att komma igång på riktigt :) Sonen kom till på 4e försöket så gick ju väldigt fort så blir spännande att se hur lång tid detta kommer ta denna gång

• Mamma@N

Roligt med så många som är på gång med syskon :)

Idag visade ägglossningstestet positivt så då vet jag att jag fungerar sant att jag inte kan lita till den app jag använde för att följa min menscykel, appen visar 4 dagar förtidigt så då missar man ju helt. Kul är det iaf att testa :)

• Mamma@N
    Erna90 skrev 2017-02-12 08:50:20 följande:

Jag som inte hade planerat att använda ägglossningsstickor vill ju nästan göra det nu! Inte så insatt i det men börjar du kolla en viss tid innan ägglossningen tros vara eller hur långt innan kollar du?

Är faktiskt lite kul med testerna men sedan när vi ska försöka på allvar så ska jag inte testa men då vet jag ungefär i alla fall. Står i bruksanvisningen när man ska börja testa beroende på hur lång ens menscykel är. Bra att veta att appen diffar så pass mycket, annars kan man ju kissa helt.
  • Mamma@N
    Erna90 skrev 2017-04-06 12:54:48 följande:

Nu närmar det sig, när tänker ni börja försöka bli gravida?

Kommer ha ägglossning i slutet av april så får se om vi kan få till det då :) min sambo känns lite osäker just nu, vi har haft det tufft med sonen sedan han kom och sonen sover fortfarande vid 18 månaders ålder fortfarande horribelt men jag hoppas att sambon hoppar på tåget igen. Annars får vi avvakta lite men vill om möjligt ha max 3 år mellan syskonen.
  • Mamma@N
    carrolinea skrev 2017-04-09 19:32:11 följande:

Fick veta att jag har en cysta på ena äggstocken men den är på väg ut, läkaren trodde att det skulle ta 1-2 mån till innan den försvunnit och vi har en möjlighet till att bli gravida igen :(.

Kan inte ni hänga med i Facebook-gruppen för oss som försöker nu? Skulle vara roligt om fler ville vara med. Jag är så dålig på att gå in här och läsa.

Har nog missat att det finns en Facebook grupp:) vad heter den?
  • Mamma@N

Uppdaterar lite, blev ingen start nu i maj för oss då vi "råkade" mysa lite rätt dag redan i april. Blev alltså inte enligt planerna och nu är jag redan gravid. Sist tog det sig på 5e försöket så trodde nog inte att det skulle gå så fort men härligt känns det :)

• Mamma@N
    Limath skrev 2017-05-16 13:24:56 följande:

Grattis till plusset Mamma@N! När är det beräknat?

TouchOfRed, jag tog ut spiralen för drygt två veckor sedan, tyckte inte det gjorde ont alls! Hur gick det för dig?

Jag är på Bim +1 nu. Testar imorgon om mensen fotsätter hålla sig undan :)

Spännande att så många är på gång :)

Hur har det gått för dig Limath? Blev det plus på testet? Jag är beräknad till 24 januari, testade med testa tidigt på BIM -5 då jag hade en handpenning på en resa att betala då. Blir ingen resa utan en bebis då :) om allt håller i sig vilket det hittills har gjort.
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017