Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Börja syskonverkstad maj 2017

Här är en till som ska försöka sig på ett syskon. Lite samma situation som norrlänningen86 då jag också råkade ut för utomkvedes innan jag fick min son som nu är drygt 3 månader. Räknar med att det kan ta ett tag om det nu lyckas överhuvudtaget.

Kul att kunna följas åt i alla fall :)

• pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2017-02-08 15:24:44 följande:

Åh minns att vi följdes åt i några trådar men sen har jag inte varit aktiv här på länge. Så kul att våra små ligger så pass nära varandra åldersmässigt :)

Ja visst är det :) hoppas allt är bra med er. Har du gått tillbaka din mens än?
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2017-02-10 21:24:14 följande:

Jadå allt bra med oss :) hoppas allt är bra med er med :) ja jag fick tillbaka min mens just i slutet av december.. sonen äter ersättning så mensen var tillbaka efter 10 veckor. Har din kommit igång?

Jodå, bara bra här med. Tiden går så fort bara, gruvar mig redan inför att börja jobba igen. Ingen mens i sikte, helammar honom fortfarande så kanske inte så konstigt. Hoppas på att den kommer tillbaka rätt fort sen när jag trappar ner på amningen vilket jag tänkt göra runt halvåret.
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2017-03-02 10:14:05 följande:

Ja jag gruvar mig också för att börja jobba.. men har tänkt försöka vara hemma med sonen till augusti 2018... så förhoppningsvis blir det ett syskon februari-mars-april så då behöver jag inte gå tillbaka till jobb alls.. annars funderar jag på att studera för är osäker om jag vill tillbaka inom förskola igen. Hur länge ska du vara hemma med din son?

Blir hemma till augusti nu i år så det börjar närma sig känns det som. Jag ska bara göra klart slutspurten på min doktorandtjänst sen blir det till att söka nytt jobb vilket känns skrämmande men ändå bra då jag inte alls trivs. Hur jobbsökande och sånt tajmas in med eventuellt syskon får bli lite som det blir. Känns inte som jag är en sån som har förmånen att kunna planera sånt då vi kämpade så för att få sonen. Det får liksom lösa sig på något sätt :)

Vad funderar du på att plugga?
  • pandoraDiem
    Erna90 skrev 2017-03-22 21:25:00 följande:

40 dagar kvar till maj

Låt tiden gå fort!

Fick veta en kompis som är gravid med nr 2, skulle vara sjukt kul att få bebis hyfsat nära inpå då det skiljer 6mån på våra första. Är rädd att jag ska bli allt för besviken om det typ inte tar sig direkt. Hoppas inte jag förstör för mig själv när jag hoppas så mycket. Att det typ låser sig eller något...

Ja, snart är det maj och våren är i luften :) jag tycker inte du ska vara orolig för att hoppas för mycket, tror inte det påverkar dina chanser. Däremot så kan det ju bli lite jobbigt om det tar över allt och man liksom glömmer bort att leva också.

Min mens är inte tillbaka än då jag fortfarande helammar men sonen verkar ganska nyfiken på riktig mat så hoppas kunna fasa ut amningen lite i taget då han blir ett halvår i slutet av april. Tror det kommer ta ett tag att bli gravid igen men just nu känns det ändå rätt okej, får se hur det känns när vi sätter igång på riktigt.
  • pandoraDiem
    dameke skrev 2017-03-23 08:22:48 följande:

Jag börjar bli nervös :) ska ta ut min spiral i april och jag är så rädd att det ska göra ont. Jag tror det går ganska lång tid innan jag blir gravid, jag blir väldigt chockad om det går på de första månaderna. Känner mig inte alls peppad på att försöka bli gravid, var så psykiskt jobbigt sist, men jag längtar så mycket efter att få vara gravid igen. Längtar efter magen, rörelserna, förlossningen, amningen och att se en trea växa upp och leka och bråka med sina syskon.

Är också lite nervös, känner mig just nu rätt lugn men vet ju hur tungt det var att försöka bli gravid. Men det behöver ju inte bli likadant nu, hoppas inte det iaf :) får jag fråga hur lång tid det tog för sig att bli gravid med dina barn och om det var någon skillnad psykiskt att försöka med ettan jämfört med tvåan?

Lycka till!
  • pandoraDiem

Inte varit inne här på ett tag. Men förra veckan kom mensen tillbaka (nästan 8 månader efter förlossningen). Så nu sätter vi igång med syskonförsök. Känns både spännande och läskigt. Jag hoppas det inte blir lika jobbigt som försöken mot första barnet.

• pandoraDiem
    Erna90 skrev 2017-07-04 07:46:58 följande:

Syns lite igen ju

Antingen tidigt eller låghormonad kanske?

Testade idag igen med svagt streck, men starkare än förra gången så tog ett clearblue digitalt med

Visade sig vara tidigare än när jag testade med storebror så därför det bara var svaga streck än så länge på stickorna!

Grattis! Härligt att det fick snabbt att bli gravid ????
  • pandoraDiem
    Erna90 skrev 2017-08-10 16:59:10 följande:

Testat något mer?

Jag har tyvärr fått missfall...

Vad väldigt tråkigt att höra. Finns inga bra ord att skriva så jag skickar över kramar istället.
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017