Inlägg från: carrolinea |Visa alla inlägg
  • carrolinea

Börja syskonverkstad maj 2017

Vi ska köra på syskon. Skulle vara perfekt i maj men vi kommer inte skydda oss :). Vi har en son född sep-2015 :)

Vill ni följas åt och inte orkar skriva här har vi en hemlig grupp på Facebook skulle vara roligt med fler som följs åt. Skicka meddelande här eller på kik carrolinea82

• carrolinea
    Erna90 skrev 2017-02-04 12:01:39 följande:

Härligt med lite fler att kunna skriva av sig med och funderingar och förväntningar :)

Måste dock höra med er.. Har dagar då det känns som ett omöjligt uppdrag att ta hand om en vilde, dagar då humöret är i botten för båda och allt bara blir fel men sånna dagar har väl alla? Känner ibland, bara man orkar med två men man anpassar väl sig? Man får ju sällan höra det jobbiga utan ser bara allt det bra osv på sociala medier!

Med risk för att låta lite negativ, men en tanka bland alla andra tankar tänker jag. Tankar som också är viktiga att överväga!

Åh håller med dig. Vi ska försöka med nr 2 fick iofs mf för 4 veckor sen och då bestämde vi oss för att vänta lite. Men vissa dagar undrar jag om man kommer orka med 2 stycken och börja om med vakna nätter osv.
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-02-06 21:55:52 följande:

Känner igen det där med jobbiga dagar då man känner att ett barn räcker gott och väl, men så kommer de bra stunderna som tur är. Kom hem efter jobbet idag och möttes av en liten plutt som övat på att kramas under dagen och fick världens gosigaste kram <3

Förstår det där med stickorna. Känns lite som man börjat på ngt sätt allra redan då kanske? :)

Ja det där med vaken nätter är väl en sak som man inte ser fram emot. Sonen vaknar fortfarande lite så inte ens kommit ifrån det!

Åh det är så mysigt, när man får världens kram och puss :).

Nä precis ibland vaknar lilleman här med :)
  • carrolinea
    Humlan87 skrev 2017-03-01 21:15:55 följande:

Så gick det med den planeringen... plus på stickan idag

Grattis till er :) ibland är det tur att man inte kan planera allt
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-04-06 12:54:48 följande:

Nu närmar det sig, när tänker ni börja försöka bli gravida?

Fick veta att jag har en cysta på ena äggstocken men den är på väg ut, läkaren trodde att det skulle ta 1-2 mån till innan den försvunnit och vi har en möjlighet till att bli gravida igen :(.

Kan inte ni hänga med i Facebook-gruppen för oss som försöker nu? Skulle vara roligt om fler ville vara med. Jag är så dålig på att gå in här och läsa.
  • carrolinea
    Mamma@N skrev 2017-04-09 19:41:05 följande:

Har nog missat att det finns en Facebook grupp:) vad heter den?

Skicka meddelande till mig, för det går inte att hitta den. den är hemlig så ingen som ser att man är medlem.
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-04-11 06:41:18 följande:

Vad skönt ändå att den va påväg ut, hoppas det går snabbt

Jag avvaktar fb lite men kanske hoppar in lite senare

Ja verklgien! Hoppas det går fort :)

Den är hemlig så ingen som ser att du är medlem osv. Men skicka ett meddelande om du ångrar dig ;)
  • carrolinea
    jjeessiicahh skrev 2017-04-11 21:22:23 följande:

Kan man också få en inbjudan till facebookgruppen? :D

Skicka ett meddelande till mig med ditt namn och hur din profilbild ser ut eller din mailadress så bjuder jag in dig. :)
  • carrolinea

Jag har bim vilken dag som helst. Har haft min första mens och äl sen mf i januari ????. Så får väl se när det vill sig :)

R det många som fått plus redan?

• carrolinea
    Erna90 skrev 2017-06-23 15:45:30 följande:

Hur har det gått för dig?

Ja du, ingenting ännu. Men bim om 1 vecka. Men har fått känsliga bröst och och börjar känna av blygdbenet och allt däromkring osv. Så känns som det har tagit sig nu men är inte helt säker ännu.
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017