Anonym (Provat några ggr) skrev 2017-02-01 16:10:35 följande:
Kul tråd om ett värdeladdad företeelse!
Det verkar nog ändå så att det kan vara en lite slumrande grej hos de kvinnor som inte från början är helt emot för då är det nog kört att gå vidare. Skulle bra gärna vilja veta hur det är ställt med detta hos mina vänninor, men trots att jag tycker att vi känner varandra så himla väl sedan många år väl så har vi aldrig berört ämnet, trots att vi är sexuellt frispråkiga med varandra.
Som kvinna måste man i alla fall veta att det är ok för mannen annars kommer väldigt få att försöka. Jag hade aldrig gjort det med min hunk annars.
Att duscha och sköter sig så man är beredd innan sex är förstås självklart för 99,9%. Vi kvinnor ställa tom ännu högre krav på vår renlighet. En man som vill vägleda sin tjej till detta måste ha motsvarande hygieniska krav i åtanke. Annars blir det aldrig nåt mer nåt försök om man nu kommer så långt.
Det kanske är svårt att öppna upp sig för saker som är lite "too much"? Det är nog lätt att hålla de tankarna och fantasierna för sig själv om man inte känner väninnorna väldigt väl. Kanske skäms man lite även för sig själv om man tänder på något som är "snuskigt"?
Just det här med att vilja veta innan man testar något är nog ett dilemma i mångas sexliv. Som man är jag precis likadan, jag vill gärna veta innan jag bara gör något med min partner. En person som har sex med mig endast ett par gånger skulle troligtvis tycka att jag är lite för försiktig och inte alls ana att jag är en person nästan helt utan sexuella gränser:) Jag är nog inte så riskbenägen under själva akten eftersom jag tycker att nej och olustiga situationer är så sjukt avtändande. Det är enklare för mig att prata om sådant innan eller efter själva sexet.
Problemet är om man inte har så bra kommunikation om sex, om man inte vågar vara personlig. Min nuvarande är inte så kommunikativ när det gäller sex och vill att jag "bara gör saker" så att hon får säga nej under själva akten om det inte passar. Det är en ganska bekväm situation för henne men hon lämnar ju samtidigt över allt på mig, både initiativ, risktagande och utförande. Dessutom blir det ju slagsida om vi bara har sex på mina villkor med saker som bara tänder mig. Ett mardrömsscenario är ju om partnern egentligen ogillar det man gör, inte vågar säga något och bara ställer upp.
Jag tycker det svårt att vara lagom initiativtagande, lagom experimentell, lagom dominant och lagom hårdhänt, lagom kinky när det enbart är ett vagt kroppsspråk och vissa tecken som talar om vad som är ok resp vad som inte är ok.
Sedan beror det väl mycket på om kinksen är sådana man tänder supermycket på eller om det endast är något man kan tänka sig ställa upp på? Tex att bli slickad i rumpan för mig. Det är inget jag fantiserar om och längtar efter, hade det varit det så skulle jag troligtvis kunna berätta det för min partner beroende på min uppfattning om hur hon skulle reagera (ett visst hum har man ju oftast). Just i detta fallet så har jag en ganska bra uppfattning om min partners inställning till sk rim-jobs. Jag fick veta det tidigt i vårt förhållande när vi tittade på en episod av Sex in the city som handlade om just detta (tror att den där kåta blondinen låg med ansiktet mellan skinkorna på sin lover:). Min partner utryckte då " Men gud som himla äckligt!". Efter detta ställningstagandet så skulle jag nog inte förslå att hon ska slicka mig i rumpan även om jag tyckt att det var superupphetsande. Hade hon frågat mig om min åsikt så hade jag dock svarat ärligt att jag tycker det kan vara upphetsande och skönt. Det är inte helt lätt med sex...