• Smeagoul

Audi A4 1.8 TFSI 2009 Drar mycket vatten

Hej!

Min Audi A4 1.8 TFSI AVANT 2009 drar mycket kylarvatten , fyllde på för 4 veckor sen för den larmade och nu var den långt under minimum igen.

Sen måste jag vara dum i huvudet men jag hittar inte oljepinnen för att kontrollera om oljan är vit!

Där jag trodde att pinnen skulle vara så fanns det ju ingen pinne när jag tog bort locket?? Har den ramlat av?

Har letat överallt och jag hittar det inte, har aldrig haft problem att hitta en oljepinne förut

• Svar på tråden Audi A4 1.8 TFSI 2009 Drar mycket vatten
  • Nyfikna72

Oljestickan på vag bilar är oftast orange och sitter inte i påfyllningslocket om det var det du syftade på? I övrigt tror jag ju mer på nåt läckage snarare än toppackning.

• Studentpappa

Har du ens en oljesticka på en a4 av den årsmodellen? På min a4 allroad -10 kollade jag oljan i displayen, det fanns ingen sticka. Kolla om du har läckage på någon slang för kylärvätskan, låter ju inte så bra att behöva fylla på var fjärde vecka.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • ITpappan

Din A4 har digital oljesticka, läs instruktionsboken. Du kollar oljan i MMIn.

Du får nog fler svar om du frågar på Audi-forumet Nordic Audi, än här på FL.

Svar på tråden Audi A4 1.8 TFSI 2009 Drar mycket vatten