Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Problem på lekplatsen?

Håller med ovanstående. Sedan gillar jag när det fina trappsteg upp till klätterställningar med rutschkana för småbarn så att dom själva kan gå upp och åka ner själva istället för man som vuxen måste lyfta upp dom små som t.ex inte kan klättra upp. Jag har en favoritlekplats där det är en stor klätterstälning med lite hinderbana uppe i den och två rutschkanor, en för små och en för större barn. Det finns flera möjligheter att ta sig upp i klätterställningen bl.a en trappa som även barn som precis lärt sig gå kan ta sig upp för. Sedan finns det repstegar, klättervägg och trästregar upp. Under klätterställningen finns det små hus där man kan leka affär mm. Väldigt uppskattad av barn i alla åldrar är den lekplatsen.

Jag gillar även lekplatser som är inhängnade så att barnen kan få lite fritt spelrum. Man håller koll på dom men behöver inte hela tiden kolla så dom inte springer ut i cykelvägen osv. Mitt första barn gillade även buskar som han kunde gömma sig i och leka djungel och så (så rätt bra att den var inhängnad annars hade jag nog fått lite panik när han gömde sig).

Svar på tråden Problem på lekplatsen?