• EllasEllis

Hur känns förvärkar?

Hej, 

Förvärkar hur känns dem?
    Hur vet man att det är förvärkar?

Är gravid i v 37+1 och vaknade i natt flertalet gånger med sammandragning och molande mensvärk som satt precis nedanför magen. Det gick inte att sova utan man fick försöka så gott det gick med att hitta en bekväm ställning. bebisen var väldigt aktiv hela natten. Dock ingen känsla av att det tryckte nedåt. bebis var "rättvänd men ruckbar" förra MVC besöket. värken avtog vid 7 i morse och har inte kommit tillbaka sen dess.

kan man ha sådan här värk flera veckor av och till innan BF? eller beror "mensvärken" på något annat? tex att man är omföderska och att andra graviditeten känns annorlunda?

• Svar på tråden Hur känns förvärkar?
  • EllasEllis
    Vampiremamii skrev 2017-01-31 09:37:11 följande:

Du kan ha förvärkar från v 25 typ känns ju som mensvärk typ :) så va inte orolig:)

åh tack för svar! :) 
  • Anonym (Hård mage?)

Som kraftig mensvärk eller förstoppningen (av den högsta grad) hugger i magen ordentligt, även ryggen och ibland höfterna/ben.

• Cecilia13

Jag hade precis samma härom natten! Enda skillnaden var att jag även kände ett rejält tryck neråt som var riktigt obehagligt. Gjorde dina sammandragningar ont? Jag behövde fokusera och andas igenom mina. Det var ganska så jobbigt i tre timmar, men efter en stund med vetekudde slutade det och jag somnade.

• Vampiremamii
    Cecilia13 skrev 2017-01-31 12:56:56 följande:

Jag hade precis samma härom natten! Enda skillnaden var att jag även kände ett rejält tryck neråt som var riktigt obehagligt. Gjorde dina sammandragningar ont? Jag behövde fokusera och andas igenom mina. Det var ganska så jobbigt i tre timmar, men efter en stund med vetekudde slutade det och jag somnade.

Kanske är dags för dej snart då?;) hur långt gången är du jag är bara i v 22:)
  • Cecilia13

v36+5 idag och dottern föddes 17 dagar före bf så det kan vara så att det närmar sig.

Jag hade inte sådana här förvärkar förra gången och är lite förvånad att det kan kännas så mycket utan att vara dags. Med första barnet hade jag trott att det var dags om jag haft en sådan natt... Nu börjar jag bli orolig för att man inte kommer förstå när det är på riktigt eftersom man vant sig vid jobbiga sammandragningar.

• EllasEllis
    Cecilia13 skrev 2017-01-31 12:56:56 följande:

Mina sammandragningar kom samtidigt som den molande mensvärken. har aldrig haft förvärkar förut, hade inga sådana alls med när jag var gravid förra gången.
    Det låter dock som dina var värre än mina :) jag kunde visserligen inte somna om när det pågick men man kunde ligga kvar och smeka magen tills det gick över.
Svar på tråden Hur känns förvärkar?