Inlägg från: Anonym (Förstår dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår dig)

Hans ex springer runt i hans hem..

Hej TS,

Tråkigt och hade jag varit i samma sits hade mina känslor för mannen falnat när han inte agerar och löser situationen med exet.

Kan dra paralleller till hur det var när jag träffade min kille för några år sedan. Hon hade placerat ut grejer som var hennes i hela lägenheten och dök upp som hon kände för. Jag fick nog väldigt tidigt och sa att jag vägrar befatta mig med hans tidigare skit och att det ligger på hans bord att styra upp det. Han hade inte tänkt på det utan var mest fokuserad på barnen.

Även om jag är förbryllad över hur många män inte har vad jag kallar sunt förnuft och öga för vad som är oacceptabelt gav jag honom en chans och har inte behövt ångra mig.

Din kille behöver hjälp med med ett uppvaknande. Krävs att du är extremt tydlig med vad du inte accepterar och vilka konsekvenser det får. Dessutom måste du stå fast vid det. Mitt tips är att du efter samtal med honom vägrar besöka hans hem innan han löst situationen. Är det så illa att hon har nycklar? Byt lås.

Dessutom behöver han komma överens med sina barn om att oanmälda besök av mamman ej accepteras utan planeras gemensamt med er.

Tror knappast du är ett andrahandsval. Han lär snarare ha släppt henne för länge sen om märker inte av situationen.

Vad gäller bristen på barnuppfostran med regler och rutiner lär det bli problematiskt. Här behöver pappan sätta gränser och ta ett rejält snack med mamman om vad som är acceptabelt och (som i fallet du beskriver) helt oacceptabelt.

Lyssnar han inte och tar dig på allvar med att agera, då råder jag dig att springa åt andra håller för du mår inte bra av det här och förtjänar det bästa.

• Anonym (Förstår dig)

Först såg jag bara din trådstart och inte resten av kommentarerna. Du har fått bra råd och jag instämmer med att du inte bör flytta ihop med honom i hoppet om att det löser sig. Det jag menar med agerande är att han på allvar tar itu med situationen med lösningar och kravställer mamman riktigt tydligt. Skulle helst se att hon inte besöker dem alls, utan att hans barn får masa sig ut för att besöka henne. Att premiera barns lathet har han inget för.

Kan förstå att du är uppgiven och ärligt talat vill en del av mig föreslå att du dumpar honom och går vidare. Fast förespråkar att du åtminstone ger honom en chans att reda ut det. Ge honom dock bara en chans för det är inte värt att ödsla tid på att vänta medan åren går.

Håller tummarna för dig och du tänker inte fel alls.

Ta dig en funderare på om du verkligen vill satsa på honom och om kärleken är tillräckligt stark.

Detta kommer kräva mycket tålamod från din sida och du bör vara säker på att han är värd det.

Svar på tråden Hans ex springer runt i hans hem..