Inlägg från: Anonym (Tänk dig för.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tänk dig för.)

Hans ex springer runt i hans hem..

Du tiger om allt som stör dig, men är jättearg. Att man ens tänker tanken att flytta ihop, när man inte har nån kommunikation, är en gåta.

Anledningen till att ni inte flyttat ihop, är för att det inte finns plats i mannens hem, så att din 11- åring kan få ett eget rum. Vilken tur att det är så, annars hade ni förmodligen redan bott hemma hos mannen och hans 2 döttrar vid det här laget. Blivit impopulär genom att komma in som styvmor, och ändra på regler och beteende som verkar passa för familjen.

Jag skulle tänka mig för väldigt noga om jag var du. Om inte mannen själv begriper, utan att du måste påpeka det olämpliga i att barnens mamma har fri tillgång till hemmet, så är det illa. Hade han haft något emot det, så hade han nog sagt ifrån för längesen.

Nä.... tänk dig för. Du riskerar att känna dig som gäst i det hemmet, och säkert ångrat bittert att du flyttade dit. Jag hör många varningsklockor här. Lycka till!

• Anonym (Tänk dig för.)

Mannens ex har kunnat komma och gå som hon vill i alla år. Även under de 2 år ni varit tillsammans. Han har säkert inte släppt henne, och därför ser det ut som det gör. Hade du varit viktig för honom, så hade hon inte haft fri tillgång till hans hem. Hon känner sig förmodligen mer hemma där än vad du gör.

• Anonym (Tänk dig för.)
    Meriall skrev 2017-01-31 20:04:52 följande:

Flytta ihop i nytt hus så blir det inte så självklart för mamman. Har hon bott i lgh innan känner hon sig säkert hemma där...

Mannen och hans döttrar bor ju i hus. Är väl inte så troligt att de har lust att flytta till ett annat. Den som inte är bekväm med att exet  kan komma dit när hon har lust, är ju ts. De andra verkar tycka det är ok. Förmodligen bodde de väl i huset när de var gifta, så exet är nog hemtam där.
  • Anonym (Tänk dig för.)
    Ess skrev 2017-01-31 21:25:43 följande:
    Det är inte speciellt ovanligt heller, att man skaffar ett nytt gemensamt boende även om man redan bor i hus. Det är lättare att få ihop två familjer i ett nytt hus, än när det redan är in pissat revir överallt.
    Det håller jag helt med om. Att flytta till ett nytt ställe där ingen är mer hemma än andra, är att rekommendera. Men i detta fall undrar man ju om mannen och döttrarna är beredda att satsa så mycket. De kanske trivs med som de har det, och tycker att ts får anpassa sig efter det.

Det är 14 år sen mannen och exet delade på sig. Trots det kan hon trippa runt i det hemmet när hon vill. Hon gör det för att hon kan. Hon vet nog precis var hon har sitt ex. Den mannen skulle inte jag satsa på om jag var ts. Hade han varit seriös med ts, så hade han bett exet om nyckeln för 2 år sen.
  • Anonym (Tänk dig för.)
    Ess skrev 2017-02-01 08:49:04 följande:
    Båda måste vilja satsa lika mycket på att det ska fungera, annars är det rätt kört.

Jag tvivlar på att mannen vill ha tillbaks sitt ex, men många bryter inte med exen. Det är möjligt att han varit lika bekväm med att ts ex kommit och gått som han velat.
    Det finns dom som fortfarande har ett gott öga till sitt ex. I synnerhet de som inte ville skiljas. För alla är inte den som kommer efter exet den stora kärleken. Hur det är i detta fallet vet inte vi, och kanske inte ts heller. Tiden får väl utvisa hur angelägen mannen är att få behålla ts i sitt liv.
Svar på tråden Hans ex springer runt i hans hem..