• Ess

Hans ex springer runt i hans hem..

Det enda som kanske funkar är att flytta ihop i ett nytt gemensamt hem och inte ge henne en nyckel. Dessutom kanske hon själv känner sig obekväm med att bara gå rakt in i ditt/ert nya hem.
    Men egentligen så tror jag att du redan tagit det vettigaste beslutet eftersom det verkar va mycket mer som inte funkar direkt klockrent.

• Ess
    Anonym (Tänk dig för.) skrev 2017-01-31 20:22:44 följande:
    Mannen och hans döttrar bor ju i hus. Är väl inte så troligt att de har lust att flytta till ett annat. Den som inte är bekväm med att exet  kan komma dit när hon har lust, är ju ts. De andra verkar tycka det är ok. Förmodligen bodde de väl i huset när de var gifta, så exet är nog hemtam där.
    Det är inte speciellt ovanligt heller, att man skaffar ett nytt gemensamt boende även om man redan bor i hus. Det är lättare att få ihop två familjer i ett nytt hus, än när det redan är in pissat revir överallt.
  • Ess
    Anonym (Tänk dig för.) skrev 2017-01-31 21:57:08 följande:
    Det håller jag helt med om. Att flytta till ett nytt ställe där ingen är mer hemma än andra, är att rekommendera. Men i detta fall undrar man ju om mannen och döttrarna är beredda att satsa så mycket. De kanske trivs med som de har det, och tycker att ts får anpassa sig efter det.

Det är 14 år sen mannen och exet delade på sig. Trots det kan hon trippa runt i det hemmet när hon vill. Hon gör det för att hon kan. Hon vet nog precis var hon har sitt ex. Den mannen skulle inte jag satsa på om jag var ts. Hade han varit seriös med ts, så hade han bett exet om nyckeln för 2 år sen.
    Båda måste vilja satsa lika mycket på att det ska fungera, annars är det rätt kört.

Jag tvivlar på att mannen vill ha tillbaks sitt ex, men många bryter inte med exen. Det är möjligt att han varit lika bekväm med att ts ex kommit och gått som han velat.
Svar på tråden Hans ex springer runt i hans hem..