• nena25

    Syskon till 11-åring med atypisk autism?

    Hej!
    Har en son som fick diagnosen atypisk autism när han var 3 år. För snart 3 år sen skiljdes sonens pappa och jag men vi är mycket bra vänner och det fungerar mycket bra för sonen. Han har svårt med samspelet och har inga kompisar. Sitter mycket vid datorn.Tror det är bra att byta miljö varannan vecka för honom.

    Ingen av oss har träffat någon ny partner. Nu har vi pratat om tiden som gifta och att han ångrar nu att han inte gick med på att skaffa fler barn. Han är nu 50 år och jag fyller snart 43 år. Jag ville skaffa fler barn för jag vet hur viktigt det är med syskon. När vi pratade om detta sist så blev jag väldigt berörd och det slog ner som en klar blixt att jag vill ha ett till barn och då blir inte sonen ensam när vi går bort. (han har svårt med kompisar) kanske långsökt att tänka så......Har känslor kvar för min exman men bo ihop känns inte aktuellt...Har svårt att släppa dessa tankar....

    Är ju lite brådis nu pga den biologiska klockan.... I min tanke tänkte jag att jag inte vill flytta ihop med min exman igen...iallafall inte nu. Men en tanke dök upp...är jag helt ute och cyklar om jag tänker att kanske sonens pappa vill skaffa ett syskon till fast vi inte bor ihop. Nämnde detta för honom och det visar att han tänkt precis samma sak som mig  Är det helt åt skogen att skaffa ett syskon fast vi bor på olika håll....(samma by) Har varit på tapeten tidigare att bara ha ett särboförhållande med mitt ex.....

  • Svar på tråden Syskon till 11-åring med atypisk autism?
Svar på tråden Syskon till 11-åring med atypisk autism?