• Quentin

Min man skäms pga vår dotters pojkvän

Hej!

Jag gick precis med här på grund av att jag har hamnat i en väldigt jobbig situation. Har verkligen ingen aning om vad jag ska göra. Hoppas att jag kan få lite råd av er.

Min dotter har nyligen fyllt 18 år och sedan ett par månader tillbaka träffat en jättehärlig pojkvän. Jag ser verkligen hur lycklig min dotter är med honom, vilket för mig är viktigast.

Killen är jordnära, ödmjuk och väldigt social vilket gör att han kommer väl överens med mig såväl som min man.

Dock har det uppstått ett litet problem nu när han sover över hos oss väldigt ofta.

På morgonen går han nämnligen ofta runt i enbart kalsonger (och ibland även en t-shirt) vilket min man stör sig på oerhört mycket då han själv går runt i en hel pyjamas. Saken är att min man reagerat på att min dotters kille tydligen är ovanligt välutrustad. Jag själv la inte märke till detta innan min man tog upp det men sedan dess har även jag reagerat.

Tyvärr är min man motsatsen till välutrustad vilket minskar hans självförtroende rejält även om jag försöker säga att det inte har någon betydelse alls. Dessutom är han helt perfekt i övrigt men hans utrustning är väl så fall hans svagare sida.

Nyligen var vi och åkte skidor där dottern och hennes killde följde med och vi bodde på ett hotell med ett spa. När min man och hennes kille en av kvällarna gick in på herrarnas för att byta om ska han tydligen obeskymrat tagit av sig helt naken redan i duschen. Givetvis var min man obekväm men då alla andra var nakna kände även han sig tvungen att klä av sig naken. Tydligen ska min man ha fått en enligt honom själv retfull blick samtidigt som han skämdes av att stå brevid vår dotters kille som är betydligt större utrustad.

Samma kväll bad min man mig att prata med vår dotters kille om att han inte ska få gå runt i bara kalsonger. Jag själv är som sagt helt obrydd i det hela och tycker det är en aning löjligt. Men han bad mig verkligen och av någon anledning sa jag ja till det utan att veta hur tusan jag ska gå tillväga.

Jag kan ju inte säga att mim man skäms så kan du vara vänlig att klä på dig ett par byxor?

Jag vill samtidigt vara snäll mot min man.

Snälla hjälp mig!!

• Svar på tråden Min man skäms pga vår dotters pojkvän
  • Quentin

Jag själv ser ju inga problem med det hela, därav konstigt att be om något som egentligen inte berör mig. Dessutom har vi annars en härlig jargong hemma och jag har ibland svårt att prata om "allvarligare" saker.

Vårt andra barn går för övrigt precia som vår dotters kille ofta runt i bara kalsonger under morgon och kväll. Har svårt för att be honom ta på sig pyjamas. Då kan jag ju inte med andra göra det.

Tycker som sagt att min man bör göra det själv, alternativt inse att det inte spelar någon som helst roll om hur man är utrustad.

• Quentin

Han jämför sig med alla. Inte specifikt honom, men jag förstår såklart vad du menar.

Anonym (Ace) skrev 2017-01-31 15:05:25 följande:

Be din man att stoppa något innanför kallingarna för att få känsla av att han är mer välutrustad än vad han egentligen är.

• Quentin
    Anonym (Ace) skrev 2017-01-31 15:14:17 följande:

Fast har man inte rätt i sitt eget hem kräva att ens gäst inte struttar runt i kallingar och t shirt?

I övrigt håller jag med dig.

Söka hjälp för att han skäms när han jämför sig med andra? Tror ni har missat hur stort "problem" samhället har med folks strävan efter att vara perfekta.

Så lägg ner tack.
  • Quentin
    Anonym (anonym) skrev 2017-01-31 15:35:08 följande:

Köp en pyjamas åt din pojkvännen i en vid modell och ge lite hintar om att "i vårt hus visar vi oss inte i underkläderna" sedan kanske din man behöver lite terapihjälp för att komma tillrätta med sina problem.

Tack!
  • Quentin
    Anonym (Naket) skrev 2017-01-31 16:17:30 följande:

Jag tycker du fått många bra förslag. Ni är föräldrar och du kan bara be din dotter att föra det vidare- nämligen att de tkänns olustigt med en halvnaken man för er. Skulle dottern dra upp sin bror i diskussionen så kan du kontra med att det är ditt barn som du fött, inte en utomstående man ( om än en förlängning av familjen). Lycka till!

Tusen tack!
  • Quentin
    Anonym (well) skrev 2017-01-31 14:23:07 följande:

trollar du...?

Nej, givetvis inte.
  • Quentin
    WireLess skrev 2017-01-31 15:29:04 följande:

Låter som om någon vill ha sex med sin dotters pojkvän tycker jag..

Ursäkta?
  • Quentin
    Regndamen skrev 2017-01-31 16:37:40 följande:

Ehm, redan i duschen? Där brukar man väl vara naken?

Hur jävla liten kuk har din man egentligen? Den måste vara extremt liten om han reagerar så. De får väl testa och se hur stor skillnad det är.

Oj, innan duschen ska det stå.

Det hör inte hit men den är i det minsta laget.
  • Quentin
    Regndamen skrev 2017-01-31 20:38:55 följande:

Men vad kvittar det när det handlar om slaka penisar? Ingen av er vet hur pojkvännens penis ser ut hård. Eller?

Det här handlar om självkänsla och inget annat. Svårt för oss andra att bestämma vad min man ska känna. Det har vi såklart inte.
  • Quentin
    Regndamen skrev 2017-01-31 21:11:28 följande:

Din man borde gå i terapi. Säg åt honom att ringa imorgon.

För dålig självkänsla? Nej.
  • Quentin
    Påven Johanna II skrev 2017-01-31 21:26:59 följande:

Eller att han omger sig med bara småkukade män vars penisar är mindre än hans.

Kan jag kan han...

skämt å sido, jag säger till min dotter att vi har kläder på oss i detta huset. :)
Svar på tråden Min man skäms pga vår dotters pojkvän