• Wench85

Min man skäms pga vår dotters pojkvän

Heregud, om min man skulle gå runt och spana in dotterns pojkväns kön skulle jag bli helt förskräckt - hur kan en vara så osäker och gränslös att en stirrar och tänker och kommenterar något sådant?

Men om du nu accepterar detta ser jag ett par alternativ:
    - ni pratar i familjen om att även om det är jättekul och jättevälkommet att de har vänner som sover över skulle ni vara mer bekväma om alla har på sig kläder när de lämnar sina rum. Pyjamas, mjukisbyxor och t-shirt, morgonrock eller dylikt och det gäller alla. Enkelt och bekvämt, och då har ni även hanterat eventuella framtida vänner/partners till barnen med stora/snygga/tajta/kroppsdelar. 
    - du eller mannen pratar med dottern eller dotterns pojkvän om att ni föredrar att han har kläder när han lämnar rummet
    - mannen skärper till sig och prioriterar dotterns välmående och fina relation högre än sin egen osunda ångest och slutar prata om det. Mår han dåligt får han söka hjälp, inte krångla till dotterns relation.

Helt otänkbart lösning:
    - du diskuterar dotterns pojkväns kuk med honom och sätter i relation till dotterns pappas. Herregud, är han någorlunda vettig skulle han rusa ut genom dörren och aldrig komma tillbaka om svärmor börjar diskutera hans stora kuk. 

Svar på tråden Min man skäms pga vår dotters pojkvän