• Quentin

Min man skäms pga vår dotters pojkvän

Hej!

Jag gick precis med här på grund av att jag har hamnat i en väldigt jobbig situation. Har verkligen ingen aning om vad jag ska göra. Hoppas att jag kan få lite råd av er.

Min dotter har nyligen fyllt 18 år och sedan ett par månader tillbaka träffat en jättehärlig pojkvän. Jag ser verkligen hur lycklig min dotter är med honom, vilket för mig är viktigast.

Killen är jordnära, ödmjuk och väldigt social vilket gör att han kommer väl överens med mig såväl som min man.

Dock har det uppstått ett litet problem nu när han sover över hos oss väldigt ofta.

På morgonen går han nämnligen ofta runt i enbart kalsonger (och ibland även en t-shirt) vilket min man stör sig på oerhört mycket då han själv går runt i en hel pyjamas. Saken är att min man reagerat på att min dotters kille tydligen är ovanligt välutrustad. Jag själv la inte märke till detta innan min man tog upp det men sedan dess har även jag reagerat.

Tyvärr är min man motsatsen till välutrustad vilket minskar hans självförtroende rejält även om jag försöker säga att det inte har någon betydelse alls. Dessutom är han helt perfekt i övrigt men hans utrustning är väl så fall hans svagare sida.

Nyligen var vi och åkte skidor där dottern och hennes killde följde med och vi bodde på ett hotell med ett spa. När min man och hennes kille en av kvällarna gick in på herrarnas för att byta om ska han tydligen obeskymrat tagit av sig helt naken redan i duschen. Givetvis var min man obekväm men då alla andra var nakna kände även han sig tvungen att klä av sig naken. Tydligen ska min man ha fått en enligt honom själv retfull blick samtidigt som han skämdes av att stå brevid vår dotters kille som är betydligt större utrustad.

Samma kväll bad min man mig att prata med vår dotters kille om att han inte ska få gå runt i bara kalsonger. Jag själv är som sagt helt obrydd i det hela och tycker det är en aning löjligt. Men han bad mig verkligen och av någon anledning sa jag ja till det utan att veta hur tusan jag ska gå tillväga.

Jag kan ju inte säga att mim man skäms så kan du vara vänlig att klä på dig ett par byxor?

Jag vill samtidigt vara snäll mot min man.

Snälla hjälp mig!!

• Svar på tråden Min man skäms pga vår dotters pojkvän
  • Påven Johanna II
    Quentin skrev 2017-01-31 14:58:42 följande:

Oseriösa "råd" undanbedes...

Men antingen så får du eller din man säga till att ni vill att han och även er son har kläder på sig eller så får din man acceptera att han har en mindre storlek på könsorgan än dotterns pojkvän. Det borde ju inte spela honom någon roll eftersom det inte är han som ska ligga med honom.

Det finns ju inte direkt så mycket annat att göra. Själv hade jag verkligen befarat att min man hade tappat koncepterna helt om det visat sig att han jämförde sig med våra döttrars pojkvänner.
  • Anonym (Ace)
    Quentin skrev 2017-01-31 14:58:42 följande:

Oseriösa "råd" undanbedes...

Be din man att stoppa något innanför kallingarna för att få känsla av att han är mer välutrustad än vad han egentligen är.
  • Quentin

Han jämför sig med alla. Inte specifikt honom, men jag förstår såklart vad du menar.

Anonym (Ace) skrev 2017-01-31 15:05:25 följande:

Be din man att stoppa något innanför kallingarna för att få känsla av att han är mer välutrustad än vad han egentligen är.

• Anonym (J)

Hoppas eran dotter inte får reda på hur pappa känner. Fyfan vad jag hade kräkts och flyttat därifrån på en gång. Ni ska inte säga något alls åt pojkvännen, utan din man får söka hjälp hos en psykolog.

• Anonym (Ace)
    Anonym (J) skrev 2017-01-31 15:10:19 följande:

Hoppas eran dotter inte får reda på hur pappa känner. Fyfan vad jag hade kräkts och flyttat därifrån på en gång. Ni ska inte säga något alls åt pojkvännen, utan din man får söka hjälp hos en psykolog.

Fast har man inte rätt i sitt eget hem kräva att ens gäst inte struttar runt i kallingar och t shirt?

I övrigt håller jag med dig.
  • WireLess

Låter som om någon vill ha sex med sin dotters pojkvän tycker jag..

• Quentin
    Anonym (Ace) skrev 2017-01-31 15:14:17 följande:

Fast har man inte rätt i sitt eget hem kräva att ens gäst inte struttar runt i kallingar och t shirt?

I övrigt håller jag med dig.

Söka hjälp för att han skäms när han jämför sig med andra? Tror ni har missat hur stort "problem" samhället har med folks strävan efter att vara perfekta.

Så lägg ner tack.
  • Anonym (Ace)
    Quentin skrev 2017-01-31 15:30:55 följande:

Söka hjälp för att han skäms när han jämför sig med andra? Tror ni har missat hur stort "problem" samhället har med folks strävan efter att vara perfekta.

Så lägg ner tack.

Låter lite skumt att din man kollar in din dotters pojkväns könsorgan på det där sättet.
  • Anonym (anonym)

Köp en pyjamas åt din pojkvännen i en vid modell och ge lite hintar om att "i vårt hus visar vi oss inte i underkläderna" sedan kanske din man behöver lite terapihjälp för att komma tillrätta med sina problem.

• Quentin
    Anonym (anonym) skrev 2017-01-31 15:35:08 följande:

Köp en pyjamas åt din pojkvännen i en vid modell och ge lite hintar om att "i vårt hus visar vi oss inte i underkläderna" sedan kanske din man behöver lite terapihjälp för att komma tillrätta med sina problem.

Tack!
Svar på tråden Min man skäms pga vår dotters pojkvän