• HippHipp

Tradolan- nu nollat jag!

Efter att ha trappat ner Tradolan ganska snabbt hade jag tänkt att nolla helt när jag har en ledig vecka (utan familjen) om 2 veckor.

Men jag har ändrat mig. Jag testar nu! Är kanske för ivrig att bli fri från detta, men visar det sig att AT blir för svår för att kombinera med omsorg om barn så börjar jag ta tabletterna igen i 2 veckor till.

Nu ikväll tar jag den sista (halva) tabletten.

Wish me luck.

Detta är alltså egentligen ingen frågetråd utan ett sätt att göra det mer motiverande för mig själv. Kanske kan jag få ännu mer bra tips än jag redan fått- och gärna gärna lite pepp!

// Jennifer

• Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!
  • HippHipp

Tack för grattis :) väntar dock lite med att ta ut segern i förskott. Ser inte fram emot natten imorgon, men jag ska kämpa järnet.

Jag har trappat ner från 600-800 mg. Tog dem dagligen i ca 1 år. De första månaderna för att jag pga operation behövde dem- sen mådde jag så bra mentalt av dem att jsg inte slutade när det var dags...Dumt.

Jag tror jag har trappat ner på 2 veckor (fast är osäker på om jag räknat rätt, låter väldigt kort).

Nu ska jag försöka njuta av min sista harmoniska natt på ett tag ;))

• HippHipp

.....ur ett rent-ta-hand-om-barn-perspektiv är det ju egentligen fiffigt utformat att ATn är värst på natten- tror dock att jag inte kommer tycka det imorgon hehe.

Lite som när man skulle föda barn och coachen på kursen sade att det blir så mycket lättare om man accepterar smärtan. Blir vän med den. Vilket visade sig vara bullshit (i alla fall för mig) när det väl var dags. Å andra sidan har jag trots det fött alls 3 utan smärtlindring ändå, så med lite tur har jag tillräckligt med kämparglöd och jävlaranamma i mig.

Och ni som trodde att ni var fredade från förlossningsberättelser under fliken 'missbruk' ;)

Tack för kommentarer och pepp!

• HippHipp

Hejhej alla snälla som kommenterat och följt detta!

Nu börjas det, känner det tydligt. Har hört att den första akuta fasen är 3-5 dagar. Kul.

Pepp pepp pepp till mig. Nu tar jag på min jävlaranammakofta.

• HippHipp

Tack Klyban!

Kommer köra på det tipset. Har precis nattat alla barn. Har redan för mycket myror i brallan för att kunna ligga still och läsa en bok- satte på en ljudbok och sade att jag var tvungen att sätta på en maskin tvätt och att jag skulle titta till dem var 5:e minut, funkade finfint (annars är jag en sån som ligger bredvid tills de somnar, men med tre barn kan det ta ett tag och med rastlösa ben är det ingen hit).

Är det något jag verkligen verkligen längtar efter nu så är det en bastu. Bastu bastu bastu. Kan liksom inte sluta tänka på hur skönt det vore.

Men: jag har en bra film och jag ska kämpa om jag så ska stå och hoppa framför TVn hela natten (super att ha trådlösa hörlurar- jag som tyckte det var en så knasig julklapp från maken...).

En annan konstig sak är att jag är hemskt sockersugen. Barnen bakade idag och resultatet (chokladbollar) börjar ta slut... Jag som knappt gillar socker annars. Föredrar att festa till på mögelost och oliver. Mer salt- än sötsug. Men tydligen inte nu.

Sätt nu era telefoner på ljudlöst mina vänner- om ni har en inställning som plingar när det kommer nya inlägg. Kan tänkas att det kommer komma klagovisor från mig inatt ;))

• HippHipp

Fösta natten avklarad. Sov nog en 3 timmar i alla fall. Och hann se på 2 filmer (till största delen stående). Det får jag nog vara mycket nöjd med, tjoho!

Jaha, då är det bara att ta sig igenom dagen och se fram emot en ny natt....Hade tänkt mig en löprunda nu men mima ben känns som stockar och energin är helt borta- får bli en rask promenad.

• HippHipp

Nu är jag lite desperat- hjälp! Ber om tips.

Energin har gått åt fanders. Känns nästan omöjligt att ta mig till köket för att ta ett glad vatten. Att hämta barnen i skolan/dagis känns nästan omöjligt. Det känns som att jag väger 100kg och att någon håller fast mig i ett resårband när jag försöker gå framåt.

Några tips? Har druckit kaffe men det känns lite som att mitt hjärta är lite stressat av situationen redan, nu gjorde kaffet mig skakig. Red bull? Fast blir väl samma effekt som kaffet (fast värre)?

Någon som har något bra knep. Annars biter jag ihop, men minsta sak man kan göra för att underlätta är ju guld värt just nu.

En positiv sak är i alla fall att jag fortfarande är glad. Trodde jag skulle bli jättedeppig. Men det kanske kommer.

• HippHipp

Tofflan: Tror du? Men mår inte SÅ dåligt tycker jag. Mår mycket bättre än jag trodde att jag skulle.

• HippHipp

Tack abc123!

Tofflan: Ja jag vet. Att göra då här ver egentligen inte min plan. Men det har gått så pass bra och jag är så less på tabletterna att jag tänkte att jag kör.

Fortsätter utan ett tag till. Vi får se.

Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!