Inget händer med soc anmälan
Jag har en kompis som har väldigt stora problem. Hon lider av anorexia och alkoholism. Hon har 2 döttrar som är 5 och 7 år.
Jag har gjort väldigt många orosanmälningar på henne för jag anser att hon kan inte ta hand om sina barn, jag har även pratat med hennes föräldrar för dem hjälper inte utan dem ljuger för soc att hon inte har några problem osv. Skolan och förskolan har gjort massor av anmälningar också.
Visst barnen kommer till skola och förskola men när hon hämtar så luktar hon alkohol. Flera gånger har äldsta barnet ringt mig och är förtvivlad för att mamma inte "vaknar" och att dem inte har fått något att äta.
Jag har känt henne i 6 år och då när vi träffades så hade hon hållit upp med alkoholen i 3 år men sen började hon när barnens pappa dog. Hon hade varit och hämtat barnen på förskolan och när dem kom hem så hade han hängt sig och detta var för 3 år sedan.
Hur ska jag orka? Vill bara att barnen ska komma därifrån och slippa se allt detta. Nästa gång barnen ringer och säger att mamma inte "vaknar" så kommer jag ringa polisen. För det verkar ju inte funka med att göra orosanmälningar när vi ändå är många som har gjort det.
Hur är SOC funtade egentligen?