• Anonym (...)

    Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen

    Jätteledsen kanske inte är rätt ord, snarare väldigt sårad.

    Min pojkvän var hemma hos mig igår och vi kollade runt lite på hans dator. Han gick in i nåt forum och såg att en person hade skrivit att den hade valt sin kärlek framför sina kompisar, alltså valt bort sina kompisar för sin kärlek.

    Jag sa då: "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"

    Då sa han: "En sak vet jag i alla fall, om jag hade blivit tvungen att välja så hade jag valt bort dig framför mina kompisar."

    Jag blev väldigt sårad. Förstår inte hur han kan säga en sån sak, och på det sättet. Idag åkte han hem till sig, vilket var väldigt skönt. Behöver tid för mig själv att tänka.

    Hur hade ni reagerat på ett sånt här uttalande?!

  • Svar på tråden Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen
  • Kuddebarn
    Arcnice skrev 2017-02-02 21:27:12 följande:

    Fast samma sak gäller ju åt andra hållet. Om han väljer bort sina kompisar och TS lämnar honom står han ensam kvar.

    Betänk att de flesta lever inte med en och samma partner hela sitt liv. Det normala är väl ändå att man har haft mer än ett förhållande när man slutligen dör.


    Man kan dö av olycka eller sjukdom och bara hinna med en partner.

    Man ska inte välja bort någon, men att anta att man kommer ha kvar sina barndomsvänner hela sitt liv är otroligt naivt, för det har man oftast inte.
  • Tecum
    Rakad Apa skrev 2017-02-02 20:24:25 följande:
    Varför skulle man ens välja till att börja med undrar jag?
    Det handlar inte om att välja, i praktiken behövs det sällan. Det är däremot en principfråga om vilka/en man prioriterar, alltså vilket som är viktigast. Relationen och partnern eller kompisarna.

    Och den som prioriterar kompisarna bör nog förbli singel...
  • Mascaraklumpar

    Jag gissar på att han var helt inne i scenariot i tråden han just läst och att kommentaren var mer baserad på det förhållandet än på ert. Hade min man sagt så så hade jag tagit upp det senare, berättat att jag blev sårad och frågat vad han egentligen menade. Antagligen skulle han svara att "jo men tjejen var en svartsjuk bitch och ville tvinga honom att bryta kontakten med alla han kände, blah blah, det hade inget med dig och mig att göra", och så är den saken ur världen.

    Jämför med om du läser en upprörande tråd här där en tjej är på väg in i en destruktiv relation där killen försöker isolera henne. Antagligen skulle du tänka att om det hände dig så skulle du lämna direkt.

  • Kuddebarn
    Tecum skrev 2017-02-02 22:23:42 följande:

    Det handlar inte om att välja, i praktiken behövs det sällan. Det är däremot en principfråga om vilka/en man prioriterar, alltså vilket som är viktigast. Relationen och partnern eller kompisarna.

    Och den som prioriterar kompisarna bör nog förbli singel...


    Exakt.
  • Eena
    Tecum skrev 2017-02-02 22:23:42 följande:

    Det handlar inte om att välja, i praktiken behövs det sällan. Det är däremot en principfråga om vilka/en man prioriterar, alltså vilket som är viktigast. Relationen och partnern eller kompisarna.

    Och den som prioriterar kompisarna bör nog förbli singel...


    Tur att jag är singel då

    Vet att mina vänner aldrig skulle ställa ett sådant ultimatum och skulle min tidigare partner eller en framtida dito säga att jag måste bryta med vännerna skulle jag tacka för mig.

    Ur min synvinkel är det så att den som säger att de tveklöst skulle välja partnern har inga riktiga vänner.
  • Påven Johanna II
    Anonym (jaha) skrev 2017-02-01 14:35:21 följande:

    Låter som en fullkomligt naturlig reaktion på en dum kommentar som
    "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"


    Exakt vad jag tänkte skriva.
  • Anonym (släpp det)
    Mascaraklumpar skrev 2017-02-02 23:32:00 följande:

    Jag gissar på att han var helt inne i scenariot i tråden han just läst och att kommentaren var mer baserad på det förhållandet än på ert. Hade min man sagt så så hade jag tagit upp det senare, berättat att jag blev sårad och frågat vad han egentligen menade. Antagligen skulle han svara att "jo men tjejen var en svartsjuk bitch och ville tvinga honom att bryta kontakten med alla han kände, blah blah, det hade inget med dig och mig att göra", och så är den saken ur världen.

    Jämför med om du läser en upprörande tråd här där en tjej är på väg in i en destruktiv relation där killen försöker isolera henne. Antagligen skulle du tänka att om det hände dig så skulle du lämna direkt.


    Jag är också inne på det här.
    Mitt ex satt en gång och berättade om en diskussion han hört, ang. barn, och kommenterade lite eftertänksamt "jag tänker nog att jag ska göra som min pappa, han väntade tills han var 50".
    Då jag var jämngammal med killen så räknade jag snabbt ut att det innebar att jag var uträknad som mamma. Det gjorde mig jätteledsen, samtidigt som jag misstänkte att han helt enkelt inte tänkt så långt. Jag tog upp det lite försiktigt vid ett senare tillfälle och han var helt chockad över att jag ens tänkt tanken på att han inte skulle vilja ha familj med mig.
    Synsättet han berättade om var något han haft innan han träffade mig och sedan inte funderat över frågan igen förrän just där och då.
  • viola321
    Anonym (jaha) skrev 2017-02-01 14:35:21 följande:
    Låter som en fullkomligt naturlig reaktion på en dum kommentar som
    "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"
    Precis vad jag tänkte också. Han ville uppenbarligen prata/diskutera ämnet och ts bara avfärdade det? Antagligen sa han som han sa för att få något slags reaktion.
  • Rakad Apa
    Tecum skrev 2017-02-02 22:23:42 följande:

    Det handlar inte om att välja, i praktiken behövs det sällan. Det är däremot en principfråga om vilka/en man prioriterar, alltså vilket som är viktigast. Relationen och partnern eller kompisarna.

    Och den som prioriterar kompisarna bör nog förbli singel...


    Bägge delar är lika viktiga tycker jag.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Kuddebarn
    Eena skrev 2017-02-03 10:56:48 följande:

    Tur att jag är singel då

    Vet att mina vänner aldrig skulle ställa ett sådant ultimatum och skulle min tidigare partner eller en framtida dito säga att jag måste bryta med vännerna skulle jag tacka för mig.

    Ur min synvinkel är det så att den som säger att de tveklöst skulle välja partnern har inga riktiga vänner.


    Ur min synvinkel är det så att den som säger att de tveklöst skulle välja vännerna före partnen inte känner äkta kärlek.
Svar på tråden Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen