Börja jobba efter föräldraledighet...
Jag har nyss börjat jobba efter att ha varit föräldraledig. Vår dotter är snart 9 mån. Pappas tur att vara hemma. Något som han verkligen sett fram emot och vi har båda varit överens om att dela på föräldraledigheten såhär. Såg fram emot att börja jobba och få lite stimulans, träffa mina arbetskamrater och komma ut lite mer. MEN jag var inte beredd på hur extremt jobbigt jag skulle tycka det var känslomässigt! Jag är ledsen hela tiden, när jag åker till jobbet, under dagen, när jag kommer hem. På jobbet vill jag mest skita i allt och åka hem, jag som verkligen gillar mitt jobb. Jag är hemma kl 18 och då är hon trött och somnar vid ca 20. Jag åker oftast hemifrån innan hon vaknat. Så jag ser henne väldigt lite på vardagarna. Från att ha varit tillsammans hela dagarna. Jag märker också att när jag kommer hem är hon inte så intresserad av mig, tittar lite och sen nästan undviker min blick. Inbillar mig kanske detta men tolkar det som att hon är besviken och tror jag överger henne. När pappa kom hem från jobbet var hon strålande glad och alldeles till sig. Jag klarar inte riktigt att skoja och busa med henne när jag inte får samma respons och blir bara ännu mer ledsen. Detta märker hon såklart så det blir väl en ond cirkel. Nu känns det bara som jag börjat jobba för tidigt men vill inte förstöra för min sambo genom att går runt och vara ledsen, han som verkligen sett fram emot att vara hemma och tycker det är jättekul. Klarar dock inte att låtsas vara lika glad och drar mig undan. Vill mest höra hur det varit för andra och om man vänjer sig och hur?