Vitamin B brist, fosterskador??
Nån här som haft kraftig vitamin b brist under graviditeten som sedan fått barn med fosterskador eller där barnet varit xtra litet vid förlossning?
Nån här som haft kraftig vitamin b brist under graviditeten som sedan fått barn med fosterskador eller där barnet varit xtra litet vid förlossning?
Nej, men en bekant jobbar på barnintensiven och sett barn som fötts döva eller utan tandanlag till följd av svår B12-brist. Men hon har ju träffat tiotusentals barn...
om det upptäcks i tid då? kan man då undvika det? och tas inte detta provet i början av graviditeten?
om det upptäcks i tid då? kan man då undvika det? och tas inte detta provet i början av graviditeten?
vid inskrivning hade jag inga brister enl bm
Men nu i v 24 så har jag låga vitamin b värden samt låga järnvärden
skit rädd att det ska varit så fr start och att fostret är skadat...
på kub flyttade de tbx mig 2 veckor... ( fast jag vet exakt när jag hade mens och ägglossning)
de såg heller inget konstigt på rul..borde de sett avvikelse där då if det funnits ngn?
vid inskrivning hade jag inga brister enl bm
Men nu i v 24 så har jag låga vitamin b värden samt låga järnvärden
skit rädd att det ska varit så fr start och att fostret är skadat...
på kub flyttade de tbx mig 2 veckor... ( fast jag vet exakt när jag hade mens och ägglossning)
de såg heller inget konstigt på rul..borde de sett avvikelse där då if det funnits ngn?
jag har långt under lägsta värdet... ska börja med tablett och hjälper inte det så blir det injektioner
jag har långt under lägsta värdet... ska börja med tablett och hjälper inte det så blir det injektioner
Om allt var okej på inskrivningen så är det lugnt. Du behöver såklart fylla på b-vitamin, men lita på barnmorskan och läkaren.
okey... för läkaren ville jag skulle kontakta bm direkt.
värdet låg på 90 och lägsta är 180 man ska ligga på sa han
okey... för läkaren ville jag skulle kontakta bm direkt.
värdet låg på 90 och lägsta är 180 man ska ligga på sa han
En läkare, jag sökte för att jag hade svårt å andas
Bm går man knappt hos med femte barnet
Man fixar inskrivning och sen är nästa besök i v25-26
Bm går man knappt hos med femte barnet
Man fixar inskrivning och sen är nästa besök i v25-26
Jag ringde mvc igår så de ringer upp mig idag ( hel knasigt att man inte kan få prata m bm samma dag man ringer )
Det är säkert ingen fara. Men jag är själv gravid och nojig. Och det ska man vara. Är väl biologiskt.
Jag tror inte att det togs några prover för B12 på mig vid inskrivning, görs det inte som standard då eller?
För jag frågade vad för prover som togs och kommer inte ihåg alla nu, men vet att inga prover togs för sköldkörteln vilket jag då bad om.
Jag tror inte att det togs några prover för B12 på mig vid inskrivning, görs det inte som standard då eller?
För jag frågade vad för prover som togs och kommer inte ihåg alla nu, men vet att inga prover togs för sköldkörteln vilket jag då bad om.