• monkees

Hur mycket pengar lägger ni på kläder i månaden?

Anonym (TS) skrev 2017-02-02 13:52:46 följande:

Till hela familjen? Hur stor är familjen?

Ålder på barn?

Jag är 35. Har en 15 årig tjej och en 11 årig kille. Min make är 48.

Ska försöka göra en budget för klädinköp..

Har handlat för mellan 7000-10000 per månad tidigare. Men nu tycker min make att vi borde dra ner på klädinköpen lite.

Så vad lägger ni??

Varför vill din make att du drar ner på klädinköpen? Hinner ni inte använda alla kläder? Blir mycket liggande i garderoberna med prislappen kvar? Köper du mycket skor? väskor?
  • monkees
    Anonym (Singelpappa) skrev 2017-02-03 20:42:57 följande:

Har två snart vuxna hemmaboende shoppingintresserade döttrar på 22 och 24 så det blir naturligtvis en ganska stor del av min månadsbudget. 7-8 tusen kanske, vilket nog är dubbelt mot vad jag vill lägga på kläder åt barnen.

Jag hoppas dina döttrar studerar på hög nivå och att du bistår dem med kläder och boende och att du har en väldigt god inkomst och har råd med denna lyxkonsumtion? Om "barnen" varken jobbar eller studerar så är du endera en idiot eller så trollar du bara..........................jag tror på det sista.
  • monkees
    Anonym (Singelpappa) skrev 2017-02-04 11:13:40 följande:
    Båda flickorna är högskolestuderande. Studielån och bidrag räcker inte långt, men visst, det är lite saftig utgift för mig. Juridiskt blir man vuxen vid 18 men även när de är 40+ om jag fortfarande lever då så är de alltid mina bebisar och prinsessor ändå.
    Okeeeeej..........! Ja du får ju lägga dina pengar på vad du vill men jag HOPPAS du lär dina vuxna döttrar lite om ekonomi! Du kan ju faktiskt bli sjuk och inte längre kunna bidra med pengar till dina bebisar! Hoppas dina döttrar satsat på utbildningar som kan ge jobb.
Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på kläder i månaden?