• Fru Ve

Hur mycket pengar lägger ni på kläder i månaden?

TS - oj vad pengar du handlar för!! Till hela vår familj uppskattar jag att vi köper kläder + skor för mellan 5000 - 10 000 per ÅR. Det är jag, mannen och två söner som är 9 och 5 år. Nu är 80 % av 5-åringens kläder och även många par skor ärvt av storebror så hans klädkonto är väldigt lågt. Jag köper ofta och gärna kläder begagnat åt ffa barnen men också åt oss vuxna ibland om jag hittar. Då kan man ju få barnjeans för 20 kr istället för 300 kr/par. Jag och mannen är inte speciellt klädintresserade och har jobb där vi alltid har arbetskläder, så vi köper mest "basic" plagg och bara det vi behöver så att säga. 

• Fru Ve
    Anonym (Luffig) skrev 2017-02-02 19:22:05 följande:

Oj inte konstig att jag brukar känna mig som en uteliggare ibland på jobbet :O

Vi handlar för i snitt 500 kr/månad men är ju barnens ytterkläder som kostar. Det mesta har min mamma köpt på loppis. Vi är två vuxna i 30- års åldern o två barn 3,5 år och 6 mån

Schampo köper maken på ÖB ibland för en 20:-

Det är faktiskt EN anledning till att jag älskar mitt jobb! Är sjuksköterska och det är bara att ta nya arbetskläder i förrådet varje dag. Om jag går till/från jobbet i slitna jeans eller mjukisbrallor är det ingen som bryr sig om Skrattande Tycker det är såå skönt! Inte behöver jag sminka mig ens om jag inte vill, det enda folk bryr sig om är att jag är ren och trevlig....
  • Fru Ve

Jag lagar också kläder som är sönder, om det t.ex. är ett litet hål på knät på barnens jeans eller någon liten reva i en tröja. Kanske inte sätter på barnen de kläderna om vi ska på finkalas, men i skolan eller förskolan så duger det tycker jag. Vet inte om det är ovanligt, att de flesta istället slänger alla kläder som det blir ett hål i. Det är ju en anledning att jag mer sällan behöver köpa nytt och sparar massor av pengar.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på kläder i månaden?