Låst käke
Jag drog ut en visdomstand för en vecka sedan och fick en kraftig infektion som jag nu äter antibiotika mot. Själva itdragningen av tanden gick fort och smidigt men ca 2 timmar efteråt så kunde jag bara öppna munnen lite grann. Jag har svinont rent ut sagt och låsningen blir bara värre och värre. Nu är det så pass att jag inte ens får in tabletterna i munnen utan måste krossa all medicin.
Jag har självklart varit i kontakt med tandläkaren igen, vid två tillfällen. Första gången fick jag Kåvepenin utskrivet och andra gången fick jag "lilla gumman det är ingen fara med dig" behandling och jag kände mig jättedum. Fick veta att medicinen måste verka i 3-5 dagar först innan jag kan förvänta mig att bli bättre.
Jag börjar nu tröttna rejält och orkar inte ha det så här. Allt jag får i mig är mediciner och youghurt som måste vara helt slät. Jag har konstant ont och tar voltaren mot smärtan.
Är det nån som vet vad jag kan göra för att få bort låsningen eller som har något annat tips på hur jag kan underlätta för mig själv?
Allt jag vill är att få upp munnen så pass att jag kan äta mat igen. Jag har förstått att det kan ta lång tid innnan låsningen helt har gått över så det är inga mirakelkurer jag förväntar mig.