Inlägg från: Fanny b |Visa alla inlägg
  • Fanny b

Blir så arg/ledsen på grannen!

kricke skrev 2017-02-03 17:40:31 följande:

snälla!

Jag är familjeledig med en 6 månaders bebis.

Och kan därför inte heller erbjuda mig ta deras hundar. Jag bor hemma. Min pappa har känt dom i 20 år och hjälpt dom med deras barn när de var små och de har/är öppna med sin ekonomi och berättar öppet med grannar. Det är inte bara jag som reagerar min lillebror och min pappa. Min pappa bruka även se dom när de går ut osv

Bevakar du och din pappa grannen 24 timmar om dygnet?
    Jag har själv blivit anmäld av en granne för att mina hundar-enligt henne- bland annat bara fick komma ut på korta promenader. Det grannen såg var när jag gick korta rastningsrundor, hon såg inte när jag gick mina långa promenader med hundarna.
    Jag fick besök av en handläggare från länsstyrelsen som inte fann något att anmärka på.

I sådana här fall tror jag inte på att anmäla till länsstyrelsen utan ta kontakt med hundägaren ifråga. Detta för att man som anmälare inte blir speciellt trovärdig. Det blir ord mot ord. Länsstyrelsen kommer ut en gång för att de måste komma ut på alla larm men om man anmäler samma hundägare igen är risken stor att man inte blir trodd.
  • Fanny b
    BlackStar skrev 2017-03-03 04:06:50 följande:

Shit-fint av dig TS att reagera över sådant här ! Det borde finnas fler som dig !!!

Försök hitta lösningar, prata med din familj om saken och kanske ni tillsammans kan hjälpa den ensamkommande pojken som antagligen inte vet heller vad som krävs med djur.

Det är Jätteviktigt att djur får den motion dom behöver för att dom ska vara lyckliga. 

Detta fall verkar svårt, kanske man kan ringa in till kronofogden anonymt och berätta att dom nu har köpt en till hund ? Tänker, rent ekonomiskt så borde väl inte dom bli allt för glada över detta om hon nu har en skuld till dem.

Ang klorna kanske dom inte vet hur viktigt det kan vara, ge dem information om att naglarna kan spricka om dom är för långa och veterinärkostnaderna vid operation av klor är inte billig ! (iallafal inte i deras situation).

Till er andra som trycker ner TS, jag mår illa av såna som Er. Är det värre att TS "spionerar" på sina grannar än att 2 djur ska få leva ett RIKTIGT liv och få må bra !?? Helt otroligt säger jag bara. Hoppas ni inte har djur. Pinsamt också då det bevisar bara att ni antagligen gör saker fel emot era egna när ni kan hacka på någon som värnar om Oskyldiga liv !

Lycka till TS Stort Hjärta till DIG!

Att säga att grannens hund inte får tillräcklig mycket motion bara för man aldrig ser grannen gå långa promenader med hunden är inget bevis, man kan anmäla det till Länsstyrelsen men om grannen förnekar detta blir det ord mot ord.
    I sådana här fall kan det vara så att grannen går långa promenader med hunden när man inte ser, denne kan ta med hunden i bilen och sköta rastningen på annan plats.
    I fall där hundar får enbart korta promenader kan orsaken bero på att de opererats för benbrott och ska gå många men korta promenader.

Jag är hundägare och tycker det är bra att personer i ens omgivning reagerar om de ser någon som verkar missköta sin hund, men så länge det inte finns några bevis tycker jag att anmälan är inte rätt väg att gå.
    Utan då istället ta kontakt med hundägaren, fråga om denne vill följa med på hundpromenader, om så sker kan man titta närmare på hunden i fråga.

Svar på tråden Blir så arg/ledsen på grannen!