• Anonym (Stora jag)

Så jäkla trött på att ha kraftig benstomme

Nej, jag är inte tjock, men har kraftig benstomme, inget passar ju. Armband passar aldrig om det inte är sådana med en lång kedja där man själv kan bestämma längden. Fotlänkar funkar aldrig, ringar är för små. Skor och vantar får jag köpa på herravdelningen för mina fötter är för breda och mina händer för stora.

Sedan ser jag alltid så stor ut jämfört med andra tjejer. Jag är normalviktig men har breda axlar, breda höfter och är helt enkelt stor. Inte sådär fin och graciös som jag skulle vilja vara.

Det känns som att jag är helt ensam om mitt problem. Finns det fler därute?

• Svar på tråden Så jäkla trött på att ha kraftig benstomme
  • Anonym (Errr?)
    Anonym (jo tjena...) skrev 2017-02-03 02:35:50 följande:

Är du SÄKER på att du inte bara är fet?

Ts skriver att hon är normalviktig...
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Stora jag) skrev 2017-02-03 02:04:15 följande:

Nej, jag är inte tjock, men har kraftig benstomme, inget passar ju. Armband passar aldrig om det inte är sådana med en lång kedja där man själv kan bestämma längden. Fotlänkar funkar aldrig, ringar är för små. Skor och vantar får jag köpa på herravdelningen för mina fötter är för breda och mina händer för stora.

Sedan ser jag alltid så stor ut jämfört med andra tjejer. Jag är normalviktig men har breda axlar, breda höfter och är helt enkelt stor. Inte sådär fin och graciös som jag skulle vilja vara.

Det känns som att jag är helt ensam om mitt problem. Finns det fler därute?

Och på mig passar aldrig armband och halsband eftersom allt blir för stort...

Kraftig benstomme måste ju vara jättebra! Då har du väl mindre risk för benbrott.
  • Anonym (Samma här)

Känner igen mig.

• Anonym (Liten)

Har samma problem fast på andra hållet. Jag har så smala handleder så jag kan aldrig köpa armband på vuxenavdelningen eller i vanlig guldsmedsaffär ens. Finns det en liten länk att ändra storleken med är den ändå alltid för lång. Spelar ingen roll man går upp eller ner i vikt, man lägger inte direkt på sig över handlederna.
    Likadant med klockor då, finns ingen klocka som passar mig. Ringar går att köpa om dom är riktigt små.

Som tur är sitter kläder alltid klockrent. Förutom jeans då, men vem fan har lätt att hitta bra jeans Tungan ute

• Anonym (Stora jag)
    Anonym (jo tjena...) skrev 2017-02-03 02:35:50 följande:

Är du SÄKER på att du inte bara är fet?

Jag är 172 cm och väger 65 kilo. Så avgör själv.
    Anonym (jo tjena...) skrev 2017-02-03 03:16:18 följande:

Helt omöjligt när inte ens en måttanpassad ring passar. Fattar du hur fet man är då?

Den enda gången jag har stött på måttanpassade ringar är förlovningsringar.
  • Anonym (Stora jag)
    Anonym (Liten) skrev 2017-02-03 12:15:48 följande:

Har samma problem fast på andra hållet. Jag har så smala handleder så jag kan aldrig köpa armband på vuxenavdelningen eller i vanlig guldsmedsaffär ens. Finns det en liten länk att ändra storleken med är den ändå alltid för lång. Spelar ingen roll man går upp eller ner i vikt, man lägger inte direkt på sig över handlederna.

Likadant med klockor då, finns ingen klocka som passar mig. Ringar går att köpa om dom är riktigt små.

Som tur är sitter kläder alltid klockrent. Förutom jeans då, men vem fan har lätt att hitta bra jeans

Jag har nog aldrig träffat någon, oavsett storlek som har lätt att hitta jeans. Det måste vara jobbigt att vara "för liten" också.
  • hoppsa

Alla som 'anklagat' ts för att vara tjock; jag har samma problem, jag ligger på ca 19 i bmi ( 173 cm/58-60 kg) och ser jäkligt benig ut, allt sticker ut, revbenen, höftbenen, axlar, knän. Jag har 41 i skor och 8 i handskar. Grova hand-och fotleder, breda axlar, stor och vid bröstkorg som sticker ut.

Jag ser "stor och stark" ut och jag förstår dig, ts!

• Anonym (Errr?)
    Anonym (nic) skrev 2017-02-03 13:07:29 följande:

att hon skulle ha en benstomme lika tjockt som en dinosaurie? förmodligen är hon bara fet men vill ha något att skylla på....

Vem har pratat om dinosaurie? Hon har BMI på 22 så helt normalviktig.

Förstår du inte konceptet 'benstomme'? Blir det enklare om hon uttrycker det som att hon har breda axlar och höfter, stora händer och fötter osv? Förstår du bättre då?
  • Anonym (nic)
    Anonym (Errr?) skrev 2017-02-03 13:18:27 följande:
    Vem har pratat om dinosaurie? Hon har BMI på 22 så helt normalviktig.

Förstår du inte konceptet 'benstomme'? Blir det enklare om hon uttrycker det som att hon har breda axlar och höfter, stora händer och fötter osv? Förstår du bättre då?
    Nej! men enklare att säga att man är överviktig kanske??
Svar på tråden Så jäkla trött på att ha kraftig benstomme