Tips på ultraljudsklinik Stockholm
Hej!Är såååå besviken! Förra graviditeten var vi på ett fantastiskt ställe med en underbar barnmorska som gjorde ett ul i vecka 28, primärt för att kolla kön men själva ultraljudet var en väldigt noggrann genomgång av bebisens anatomi. Kändes verkligen som en bonus då vi förväntade oss något i stil med rutinultraljudet som inte var någon speciell upplevelse för oss. Sen vi åkte därifrån i juni 2015 har vi båda längtat tills det skulle bli dags för syskon så vi kunde åka dit för samma kontroll igen! Men nu har dom slutat med sin mödravård så det kan inte bli nåt besök! Är så himla besviken över detta.
Så nu vill jag ha tips! Antar att det får bli i Stockholm, dit vi har okej avstånd, men kan även vara i Sörmland, Närke, Östergötland eller Västmanland. Är det någon som varit eller vet någon som varit på privat ultraljud i Stockholm (eller övriga landsting) där det varit väldigt bra och värt pengarna?
Missförstå mig rätt, för SJÄLVKLART är det viktigast att bebisen är frisk osv, men primära anledningen till ett extra ultraljud är att vi vill kolla kön, men skulle jättegärna vilja att själva ultraljudet är väl genomfört och med en rejäl genomgång av hur bebisen har det där inne :)
Funderar på att inte ens fråga om könet på RUL. Förra gången var som sagt ingen speciellt bra upplevelse för oss, förutom vetskapen att bebisen levde och frodades. Barnmorskan i sig var inte så imponerande och jag fick känslan att hon inte var så tänd på att försöka se nåt kön (vilket hon heller inte gjorde) och då vi går på mvc på en mindre ort tror jag inte det kryllar av barnmorskor som utför ultraljuden.
Tacksam för svar :)