Utkastad ur systemet, är allt slut nu?
Försök söka ett jobb, börja med vikariat och timanställning och arbeta dig vidare. Du kan inte bara ge upp. Det finns arbetsgivare där ute som vill ge människor en andra/tredje chans.
Försök söka ett jobb, börja med vikariat och timanställning och arbeta dig vidare. Du kan inte bara ge upp. Det finns arbetsgivare där ute som vill ge människor en andra/tredje chans.
Nej tror ingen har tipsat mig om det, men vet om att det finns. Har inte behövt det tidigare, men nu kanske?
Ja den som vill får gärna berätta nåt om sina erfarenheter!
Dingo: jag kommer att prata med psykiatrin om dina (o andras i tråden) tips nu i snart. Tack för dom.Så bra, tipsa mig gärna om dessa arbetsgivare!? O vem som öht vill satsa på nån som varit utanför arbetsmarknaden länge, med mina diagnoser.
Nej , jag har inte gett upp ännu iaf. Ska försöka gå igenom allt en gång för alla, vet inte hur lång tid det kan ta, sen får vi se.
Jaha tro det då, om det känns bättre för dig.
Det vill jag visst och har skrivit om det också, men tänker inte lägga nån energi på att försöka övertyga just dig om det.
Precis detta funderar jag över, ska tala med nån om det. O angående intyg ska min läkare prata med dom, skrev nåt om det i inlägget nu senast.
Till (Prova): jag begrundar det där o får ta reda på mer. Mycket att sätta sig in i. Känner dock att jag vill åtm försöka bringa reda i det här andra först.Kanske inte alls knäppt?! Det låter ju lite speciellt, var o hur hittar man såna jobb då? Tack för tipset! Just nu välkomnar jag det mesta känns det som, men kommer inte att göra nåt överilat (hoppas jag).Bra gjort, och grattis! Begå brott ja, skrev nåt om det i ett tidigare inlägg. Gratis bostad logi o rätt till massor av rehab från samhället vore inte helt fel. Gärningsmän daltas det ju så mycket med, men är man skötsam som jag så är det skit tydligen! Man har inget för det liksom.Funderat på det, men tar inte ställning just nu. Någon månad skulle det tyvärr inte bli frågan om i mitt fall, utan måste tänka mer långsiktigt.
Jag kan nog definiera skötsam. Skötsam är när man är icke-kriminell/inte belastar privatpersoner i.e stjäla egendom, råna, mörda, bedra osv, samt att man efter sina personliga förutsättningar försöker bidra till ett bättre samhälle, t ex genom blodgivning, hjälpa gamla människor över gatan osv.