Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-03-02 07:46:28 följande:
    Så länge ondskan klär sig i uniform och kängor och skriker ut sitt hat, är ondskan inte så farlig. Det är när ondskan klär sig i kostym och lägger sig till med lånad vokabulär, som den är riktigt farlig. 

Det skriver en förintelseöverlevare i ett öppet brev till Anna Kinberg Batra

www.svd.se/forintelseoverlevaren-kinberg-batra-du-banar-vag-for-ondskan/om/kultur
    Kloka ord från Emerich Roth.

Det går inte att samarbeta med bruna och kunna se sig själv i spegeln.

Aldrig.

Någonsin.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-03-02 08:15:54 följande:
    Så sant.

Egentligen är det obegripligt att moderaternas ledning inte inser det själva.

Går det ens att diskutera ekonomi med SD:s ekonomiskpolitiska talesperson utan att i stället tänka på när han kiknar av skratt då han drar en historia om tyska nazister som sparkar på grisar och låtsas att att grisarna är judar.
    Jag förstår faktiskt inte vad som tagit åt dem. jag skulle inte klara av att vistas i samma rum som dessa smygnazister.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-03-03 00:03:30 följande:
    Nolltolerans mot SD!
    Nturligtvis.

Ett parti som alla andra?

www.politism.se/story/kanns-det-ackligt-ja-kanns-det-igen-ja/

En sverigedemokrat som kallar professor Jerzy Sarnecki för ?judesvin?, som försvarar apartheid och som menar att kvinnor som blir slagna har sig själva att skylla. En sverigedemokrat som skriver att muslimer ska ?drivas tillbaka till öknen, med vapen om så krävs?. En sverigedemokrat som skriver att kvinnofrigörelse egentligen är ?horifiering?.

Känns det äckligt? Ja.

Känns det som att det ligger i linje med andra avslöjanden om vad Sverigedemokraterna säger när de tror att ingen hör? Ja.

• Abegayle70
    KillBill skrev 2017-03-03 18:54:46 följande:

Nina Drakfors, Sverigedemokrat från Skara har alltså tills alldeles nyligen jobbat med med denna nazist, antisemit och förintelseförnekare och tillsammans med honom spridit hat mot invandrare och spridit högerextrem propaganda. Att SD skulle ha lämnat sitt nazistiska arv är inget annat än skitsnack och att moderaterna kan tänka sig att samarbeta med detta parti är faktiskt helt vanvettigt.

www.expressen.se/nyheter/fabian-fjalling-kallade-forintelsen-en-logn/

Fy fan. Det blir bara värre och värre. Undrar om Reinfeldt är nöjd med sin efterträdare`?
  • Abegayle70
    Kung Markatta skrev 2017-03-03 20:23:24 följande:
    Hon var sosse tills ganska nyligen då hon bytte till SD. Rimligtvis har hon haft liknade åsikter även innan partibytet.
    Jo, jag vet att hon var sosse, när hon bytte parti steg genomsnintts IQ hos (S) med 2 punkter. Läst hennes S-blogg, fylld av konspitrationsteorier om chemtrais etc.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-03-08 21:09:48 följande:
    Man kan be om ursäkt och man kan be ursäkt och mena det. Här är en ursäkt som mest handlar om att inte be om ursäkt utan mena att man gjorde ett "misstag". Gång på gång, på gång, på gång på...

Det är ju så med missar och SD att man bara råkar sprida artiklar om afrikaner och IQ och pronazistisk media utan att det var meningen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sd-kommunalrad-sprider-myter-om-afrikaners-iq
    Läste. Vilken kretin.
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-03-14 18:58:02 följande:

Sån´t liv M förde när M Sahlin använde sitt "kort" för köp av en Toblerone, så kan M inte göra annat än att sparka Tobé.
    Det blir många förp Toblerone för att komma upp i 10650 sek, den summa som Tobé handlat för: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tomas-tobe-svarar-pa-fragor-om-gratisresorna
    Dessutom så kan han säkert få bli medlem hos SD, då han vurmar så mycket för samarbetet med dom.

FDFMGA skrev 2017-03-14 20:05:27 följande:
    Egen och andras moral, du vet.

Inga kan som moderater väsnas så mycket om någon utanför kretsen snor en knappmål - men om någon moderat stjäl en silverskål så är det väsentliga att denna någon fyller silverskålen med M-nötter så de kan proppa i sig tillsammans och förfasas över alla dessa knappnålstjuvar.
    Det var väl inte helt glasklara regler för hur poängen fick användas...

www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-riksdagspolitiker-kan-ha-anvant-poang-felaktigt

Staten hade ju inte fått några ökade kostnader om allal dessa hade lpåtit poängen brinna inne istället för att handla för dem.

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-03-18 23:56:53 följande:
    Intressant är också att C, L och S tillsammans är större än M, SD, Mp och V.

En tänkt mittenregering utan MP-medverkan skulle inligt Sofo-siffrorna vara en majoritetsregering.
    Det är en regering jag skulle stödja iallafall.
  • Abegayle70
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-23 13:32:36 följande:
    Jag misstänker dock att L hellre hånglar med SD än med S.
    Skulle inte tro det. men meningslöst att spekulera i vem som gillar SD näst bäst efter AKB/M.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten