• SweetJune

    Tips på god champagne, whiskey el vin (30-års present)

    Hej!

    Kan ni tipsa om en riktigt god whiskey, champagne eller vin? Det ska vara en 30-års present.

    Stort tack

  • Svar på tråden Tips på god champagne, whiskey el vin (30-års present)
  • Anonym (A)

    Amaroneviner går alltid hem. Finns från 300kr och uppåt.

  • nnnnnnnn

    Prisklass?

    Jag brukar kolla "fynd-listor" och har alltid bra erfarenhet av det.

    Dessa gillar jag  (de 3 översta) och har kopierat lite text från en fynd-lista:

    Sen slängde jag med den sista på listan med, har inte smakat den själv pga priset, men kanske vore något att slå till på?


    15214


    André Clouet Grande Réserve 


    Fortfarande ett av de mesta fynden under trehundringen. Klassisk champagne. (nr 7686, 289 kr)


    42116


    Launois Vintage Blanc de Blancs Brut 2009


    Rejält frisk skumpa med både nötig botten, sylvass syra och fin fyllighet. (nr 7329, 349 kr)'


    henriot-brut-souverain-375ml


    Henriot Brut Souverain


    Gröna äpplen, lime, lite smörkex. Ungdomlig, fräsch, grön. Fräsch syra. Äpplen och päron. Lite fläder och eleganta nöttoner. Suverän i sin klass och given beställning. (nr 81466, 399 kr, BS)

    Sista som jag själv inte smakar kommer här:


    Amour-de-Deutz-rose-2006


    Amour de Deutz Rosé


    Javisst, den kostar ju en slant… Men herregud – vilket vin! Vill du fira lite extra så är det här ett veritabelt drömvin. (nr 99208, 2 300 kr, BS)

  • SweetJune

    Tack för era tips, ska kolla upp det på Systemet imorgon. Den sista såg riktigt fin ut, wooow, dock ngt för dyr min kusins sambo fyller år så inte närmaste familjen..

  • nnnnnnnn
    SweetJune skrev 2017-02-03 22:02:57 följande:
    Tack för era tips, ska kolla upp det på Systemet imorgon. Den sista såg riktigt fin ut, wooow, dock ngt för dyr smile5.gif min kusins sambo fyller år så inte närmaste familjen..
    Vad blev det?
  • SweetJune
    nnnnnnnn skrev 2017-02-19 19:18:30 följande:

    Vad blev det?


    Ber om ursäkt för sent svar. Det blev faktiskt en whiskey istället men har sparat namn på de du tipsade om, tack
  • Trolleknows

    Jag skulle tipsa om att ge bort en flaska vintage Pol Roger 2006 :) 

    alternativt: Veuve Cliqot Rose 

Svar på tråden Tips på god champagne, whiskey el vin (30-års present)