Regelbundna sammandragningar
Hej! Är min första graviditet och är nu i vecka 29. Har kännt av sammandragningar sedan vecka 20 ungefär, men bara nån gång då och då. Max ett par om dagen. Till I måndags. Låg på soffan hela kvällen och hade sammandragningar som i princip avlöste varandra. I tisdags var det lugnare och onsdag och torsdag hade jag regelbundna från morgon till kväll. Kände mig orolig och ringde förlossningen igår och dom ville ha in mig för en koll. Fick ligga med sånt bälte och stirra i taket i ca 45min-1h så då passade jag på och räkna alla och på den tiden hade jag minst 16st. Dom gör inte ont, känns som kramper eller när man får håll ungefär. Fick också träffa en läkare som gjorde ett vaginalt ultraljud för att se på livmodertappen, och hon kunde bara konstatera att allt såg fint ut. Dom sa att jag skulle höra av mig om sammandragningarna blev kraftigare eller om jag börjar blöda. Annars skulle jag fortsätta som vanligt.
Det är här jag känner att jag skulle uppskatta lite råd. Borde jag bara acceptera sammandragningarna och leva vidare som jag gör? Arbetar 50% just nu i klädbutik. Tar det så langt det bara går på jobbet men innebär ju en viss fysik ansträngning som inte går att undvika. Vad har ni för erfarenheter?
Jag vill ju lita på läkaren men är samtidigt orolig att tappen ska förändra sig även fast det såg bra ut igår :/