En "bästa vän" är väl lite att ta i, men jag har brutit med en tjej som stod mig väldigt nära ett tag, en tjej som jag valde att umgås med trots att mina övriga vänner såg att det inte egentligen var bra för mig, men jag valde att fortsätta umgås med henne ändå och t.om. "lämna" mina gamla vänner som inte gillade henne.
Det började med att vi träffades första året på gymnasiet och vi klickade väldigt bra. Efter ett tag började vi umgås även utanför skoltid. Det var jätteroligt att umgås med henne verkligen, bär fortfarande med mig fina minnen eftersom denna tjejen var helt underbar när hon var på rätt humör. Tyvärr så kunde det vända VÄLDIGT fort och för rätt små saker. Vi kunde skratta och ha kul i skolan, på vägen till bussen och 10 minuter senare, strax efter att vi skils åt så kunde jag få sms om hur värdelös jag var, hur hon önskade att "hennes värsta fiende" inte skulle träffa mig. Och nej, jag hade inte tagit hennes kille, försökt sätta dit henne för nått brott eller nått annat allvarligt utan jag hade kanske råkat titta lite snett på henne eller sagt något olämpligt för typ fem månader sen (ja oftast kom jag inte ens ihåg det själv).
Kort sagt så hade vi ett "on-off" förhållande rätt länge. Hon var ju världens härligaste men Gud vad dåligt hon fick mig att må, känslan när man fick ett sms av henne och man inte visste om man skulle förbereda sig på en text om hur värdelös och äcklig man var, eller ett "vanligt sms", var hemsk. Än idag känner jag rysningar längst ryggraden när jag öppnar ett längre sms och överanalyserar det jag säger 1000x gånger om så att det inte kan misstolkas. Som svar på din fråga iaf så "bröt" jag efter att vi som vanligt hade blivit ovänner, eller rättare sagt så var det väl hon som surade. Jag hade tagit emot sms om hur värdelös jag var och "un-friend:ades" på facebook. Hon skrev ett längre meddelande där hon bad om ursäkt och skickade därefter en vänförfrågan och jag kommer ihåg att jag kände "jag orkar inte.". Jag visste aldrig hur länge jag fick vara hennes vän, vid ett tillfälle hade vi pratat ut och jag tyckte allt var frid och fröjd. Vi blev vänner på facebook och det förblev väl så i 20 minuter innan jag var världens idiot för att jag glömt fråga om hur hennes helg var. Jag var trött på allt. Trött på att höra hur värdelös jag var, trött på att ständigt undra varför hon var arg. Så jag ignorerade förfrågan (tror bara man kunde ignorera eller acceptera då) och nån dag senare såg jag att hon tagit bort förfrågan. Det var fyra år sen snart och jag har inte hört eller sett henne sen dess. Jag trodde jag skulle få ett meddelande om att jag var feg eller något men inget. Någonstans innerst inne kanske,kanske insåg hon att hon sårade mig rätt rejält stundtals.