Räknas inte min son? :(
Fast jag vet att han inte räknas som en person eller individ juridiskt. Fast tillräckligt mycket för att få kremeras och spridas i en minneslund.
Det som stör mig är att han tydligen inte räknas som ett änglabarn utan enbart som ett missfall. Han dog inte innan v 12 utan efter och är inte heller ma. Har haft tidiga mf och ett ma. Inget av dessa kunde jag hålla i min hand och se kön, drag av syskon i ansiktet eller räkna alla fingrarna och tårna. Han var mer en ett jävla enkelt missfall men tydligen får jag inte känna och tycka så enligt "äkta" änglamammor. Och tydligen ska jag inte sörja enligt andra som gjort abort i v 15-16 av friska levande barn för det är ju inte nått barn.
Nån som fattar vad jag är ute efter?
Ang kurator. Väntar på samtal och gör hennes förbannade jobb under tiden. Ordnat plats i minneslund t ex. Det utlovades att jag inte skulle behöva men orka jaga nån som är för upptagen tydligen ![]()
Och att det inte "räknas", är att vården inte på något sätt kunna stoppa eller förhindra ett pågående missfall. Före v 22 kan man ingenting göra. Därmed inte sagt att sorgen är mindre. Har haft tidiga MF, tagit alla oerhört hårt. Först när jag fick ett levande barn har jag "glömt" dem.
Ta stöd från kvinnokliniken, de brukar erbjuda samtalsstöd. Sorg kan inte jämföras. Om någon får F i tex v 17, är det mer synd om henne då eftersom hon var länge gången?