• sextiotalist

Semesterplanering ????

Om hon inte vill vara ifrån sina barn så länge som 4 veckor, så finns det all möjlighet att barnen åker över till henne några dagar under er semester, problemet löst.
    Att hon vill att ni ska ha semester olika tider för att hennes barn ska ha så roligt som möjligt, så är det helt fel, hon är ju själv ledig skriver du och därmed så är det inte något problem.

Vi hade samma problem, men hon fick backa rejält, dels för att hon hade ingen som helst rätt att styra över min semester, vilket sambon gjorde klart för henne (dessutom så var dagis stängt under fyra veckor, privat, så vi var tvungna att se till att någon av oss var lediga). Sambons arbetsplats var nedstängt under tre veckor under sommaren, så tre av hans fem veckor var redan uppstyrda.

Min egna semesterdagar använde jag till att vara med sambon, sonen eller gjorde resor (med sambon och sonen, ensam eller med sonen), så jag fanns inte tillgänglig för att ta hand om sambons tidigare barn, det var en sak som föräldrarna fick hantera.

Svar på tråden Semesterplanering ????