• arremaker

Syns det att man röker på lungröntgen?

Hej alla! Jag har rökt under 3 veckor ganska mycket (tränar 6 dagar i veckan om det har någon betydelse) Jag ska på lungröntgen imorgon. Jag är under 18 så vill inte att pappa ska få reda på att jag röker. Kommer dom kunna se att jag har rökt eller krävs det mer än 3-5 veckor av rökning?  Tyst
  • Svar på tråden Syns det att man röker på lungröntgen?
  • Klickerträna

SLUTA RÖKA POJKSPOLING.
    Allvarligt. Hur coolt du/dina kompisar än tycker det är, ge fan i det. Vad du än tror att du har att vinna på att röka - status eller vad det än rör sig om: DET ÄR INTE VÄRT DET. Jag blir arg på riktigt. Riktigt arg.
    Jag hoppas innerligt att dina föräldrar får reda på det och framförallt att DU gör bättre val!

Du har ETT liv, så gör inte såna dumma val. Det är så fruktansvärt idiotiskt att börja röka på 2010-talet, när alla vet så väl om de negativa effekterna.

Ta och fundera över vad du vill med livet. Seriöst. Du är ung, men du kommer inte vara nöjd med valet om ett par år, det vågar jag sätta min högra hand på. (Och jag gillar min högra hand.)

• Anonym (Tja)

Det är möjligt att det kommer att synas, beror lite på vilken typ av undersökning du ska göra och varför.

Vad är frågeställningen?

• arremaker
    The one in Blue skrev 2017-02-06 19:31:35 följande:

Det är inte coolt att röka längre. Bara så du vet.

Ja, det kan säkert synas.

Gör det inte för att få uppmärksamhet, skäms snarare över det! 
  • arremaker
    Anonym (Tja) skrev 2017-02-06 19:28:27 följande:

Det är möjligt att det kommer att synas, beror lite på vilken typ av undersökning du ska göra och varför.

Vad är frågeställningen?

En vanlig lungröntgen! 
  • arremaker
    Klickerträna skrev 2017-02-06 19:25:06 följande:

SLUTA RÖKA POJKSPOLING.
    Allvarligt. Hur coolt du/dina kompisar än tycker det är, ge fan i det. Vad du än tror att du har att vinna på att röka - status eller vad det än rör sig om: DET ÄR INTE VÄRT DET. Jag blir arg på riktigt. Riktigt arg.
    Jag hoppas innerligt att dina föräldrar får reda på det och framförallt att DU gör bättre val!

Du har ETT liv, så gör inte såna dumma val. Det är så fruktansvärt idiotiskt att börja röka på 2010-talet, när alla vet så väl om de negativa effekterna.

Ta och fundera över vad du vill med livet. Seriöst. Du är ung, men du kommer inte vara nöjd med valet om ett par år, det vågar jag sätta min högra hand på. (Och jag gillar min högra hand.)

Jag ska sluta röka.
  • Anonym (Sluta spamma)

SLUTA SPAMMA!

• Anonym (Tja)
    arremaker skrev 2017-02-06 19:35:24 följande:

En vanlig lungröntgen! 

Kommer de använda kontrast?
  • monkees
    arremaker skrev 2017-02-06 19:14:45 följande:
    Hej alla! Jag har rökt under 3 veckor ganska mycket (tränar 6 dagar i veckan om det har någon betydelse) Jag ska på lungröntgen imorgon. Jag är under 18 så vill inte att pappa ska få reda på att jag röker. Kommer dom kunna se att jag har rökt eller krävs det mer än 3-5 veckor av rökning?  Tyst
    Och varför ska du göra en lungröntgen? och VARFÖR börjar du röka en månad innan? Tycker du ska plugga istf att tramsa på FL.
  • Flygfotogen

Varför börjar du röka om du skäms för det? Det försämrar ju precis allt och i synnerhet dina träningsresultat.

• Lord Hans
    Flygfotogen skrev 2017-02-08 11:51:46 följande:

Varför börjar du röka om du skäms för det? Det försämrar ju precis allt och i synnerhet dina träningsresultat.

Du vet inte vad han tränar. Kanske han är bergsklättrare? Rökare vänjer sig med en sämre syreupptagnings förmåga än andra därför har de också lättare att andas på höga höjder där syrehalten i luften är lägre.
Svar på tråden Syns det att man röker på lungröntgen?