Hjälp mig! C-uppsats
Bibliotek brukar ha tidningar från flera månader bakåt!! Även typiska tjejtidningar. En spontan tanke bara ifall du ville jämföra.
Bibliotek brukar ha tidningar från flera månader bakåt!! Även typiska tjejtidningar. En spontan tanke bara ifall du ville jämföra.
Såg nu att.det redan skrivits.
Hej ts! Många universitet har artikelsök som en sökfuntkion om du går ut på deras hemsida och väljer "bibliotek" och letar där. Istället för att söka efter böcker så väljer du fliken där det står "tidskrifter". Tror det är där det brukar finnas. Många brukar ha tex One Search där som ett alternativ (man söker på engelska). Många artiklar brukar stå på engelska eftersom "forskare skriver för forskare" och då brukar det stå på engelska.
Annars finns
scholar.google.se/
swepub.kb.se/
libris.kb.se/
Om du går ut på ett Universitets hemsida så borde du kunna gå in på "ämnesguider" också och där hitta lite tips om hur/var du kan söka för att hitta tex artiklar inom just ditt område. Så är det i alla fall på mitt Universitet.
Vad läser du för något?
Haha jag vet! Sitter och ska göra samma sak nu. Jag tror jag ska ha en länk någonstans med bra "akademiska ord" på svenska-engelska som jag kunde använda till mitt artikelsökande. Men jag vet inte om det är ord som är användbara för dig eftersom vi kanske inte har samma område.... Men jag kan leta upp den om du vill, kanske finns något ord du kan använda.
Dina lärare har inte visat dig någon liknande länk? Tex "här är bra ord ni kan söka på"?
Gjort
Kom på en till länk förresten www.diva-portal.org/
Det kan ju fortfarande vara en tvärvetenskaplig studie, även om den är beskrivande?
Men bra att du har ditt material klart för dig och en empirisk ingång. Jag gissar att du och din handledare har diskuterat vilket teoretiskt ramverk du ska använda? Det är ju annars nästa steg.