Inlägg från: Anonym (Thess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Thess)

Bonus dotter som är elak

Vet precis hur det är... Sambons barn säger bla gubbjävel till honom och hans förklaring var att det var åldern... Men jag sa direkt ifrån att nej det är din dåliga uppfostran för ingen av mina barn skulle ens komma på tanken att säga nåt liknande.... För mina barn vet att det blir konsekvenser... Och dom har ibland varit förfärande över hur dom uttrycker sig

Det har varit jättejobbigt bitvis här hemma för jag accepterar inte spydigheter och sa ifrån och gav konsekvens... Då trivdes man inte och ville inte bo här.. Nej klart som Fan man inte trivs när man får regler men barn och ungdomar behöver regler dom skriker efter regler.. (I normala mängder alltså)

Blev totalt psyko på sambon och frågade om det verkligen var vettigt att jag och mina barn skulle göra alla uppoffringar, vi flyttar från vårt hem, våra kompisar och dom ska kunna fortsätta leva som förut utan att ta hänsyn till att det blir fler här... Då greppade han att nej det funkar ju inte... Men han faller ibland tillbaka i gamla vanor att säga ja tack och amen till Fan allt hans ungar gör eller säger...

Du måste få honom att förstå att det är inte ok att kalla någon för dessa saker och att skylla på tonåren håller inte... Ta hjälp av familjerådgivning Det önskar jag att vi gjort.... Dottern måste kunna visa respekt och det ska han Fan i mig se till att hon gör för det är hans förbannade skyldighet som förälder att få ungarna som kan uppföra sig.

• Anonym (Thess)
    Anonym (Styvmortillflera) skrev 2017-02-08 09:17:51 följande:

Men de kanske är så för fler, när något går emot en hos ena föräldern då drar man till den andre... utan att lösa problemet...

Är nog ganska vanligt ja.. Inget jag tycker är ok dock och där ar jag och pappan helt överens och det vet barnen om..

Sambon barn har hotat med er dock när det stormat hör hemma... I början blev han ledsen och tyckte synd om dom som inte trivdes men han insåg själv att det här fungerar inte att dom ska få som dom vill annars flyttat dom.. Så han började säga gör det och erbjuda dom hjälp att packa... När dom då sa att han var taskig svarade han bara lungt.. Ja men du ville ju flytta.. Jag vill att du ska bo kvar såklart men mår du bättre av att flytta till mamma så för vi göra så... Dom har slutat hota...
    Anonym (Styvmortillflera) skrev 2017-02-08 10:31:53 följande:

Där vet du inte särskilt mkt om, jag säger ifrån gång på gång på gång men de skiter hon fulla fan i. Jag är ingenting för henne de gör hon klart gång på gång.. där har dem även sin mor bakom sig!

Jag har sagt tusen tals gånger hur sårad jag blir mm men hon skiter i allt jag säger och nu får det vara nog jag orkar inte ta striderna mer....

Nej det går till en viss gräns... Jag tar inte strider med sambons barn längre... Det blir så fruktansvärt jobbigt. Den pärsen får han ta.. Jag har klargjort min gräns provocerar dom får dom ingen reaktion från mig utan den kommer från pappan.. För när jag reagerar kan dom springa till mamman och säga hur dum jag är.. Jag säger såklart till om vissa saker men större konfrontationer det får sambon ta... Det är trots allt pga hans uppfostran det kraschar... Mina barn är inte guds bästa men dom vet bättre än att säga och göra vissa saker för dom har tidigt lärt sig att handling ger konsekvens både i positiv och negativ bemärkelse.... Mina barn skulle aldrig säga till sambon att han inte bestämmer över dom.. För dom vet att det är vi vuxna som sätter reglerna i hushållet spelar ingen roll vem. Som är förälder...
Svar på tråden Bonus dotter som är elak