Bonus dotter som är elak
Vet precis hur det är... Sambons barn säger bla gubbjävel till honom och hans förklaring var att det var åldern... Men jag sa direkt ifrån att nej det är din dåliga uppfostran för ingen av mina barn skulle ens komma på tanken att säga nåt liknande.... För mina barn vet att det blir konsekvenser... Och dom har ibland varit förfärande över hur dom uttrycker sig
Det har varit jättejobbigt bitvis här hemma för jag accepterar inte spydigheter och sa ifrån och gav konsekvens... Då trivdes man inte och ville inte bo här.. Nej klart som Fan man inte trivs när man får regler men barn och ungdomar behöver regler dom skriker efter regler.. (I normala mängder alltså)
Blev totalt psyko på sambon och frågade om det verkligen var vettigt att jag och mina barn skulle göra alla uppoffringar, vi flyttar från vårt hem, våra kompisar och dom ska kunna fortsätta leva som förut utan att ta hänsyn till att det blir fler här... Då greppade han att nej det funkar ju inte... Men han faller ibland tillbaka i gamla vanor att säga ja tack och amen till Fan allt hans ungar gör eller säger...
Du måste få honom att förstå att det är inte ok att kalla någon för dessa saker och att skylla på tonåren håller inte... Ta hjälp av familjerådgivning Det önskar jag att vi gjort.... Dottern måste kunna visa respekt och det ska han Fan i mig se till att hon gör för det är hans förbannade skyldighet som förälder att få ungarna som kan uppföra sig.