• Anonym (hm)

Är det säkert att det är samma datum?

Känner en som är född ett coolt datum. Är det säkert att hen är född just det datumet och inte typ på natten några minuter före eller efter så man kunde mixtra med födelsetiden? Är lite avundsjuk.  

• Svar på tråden Är det säkert att det är samma datum?
  • Långbenopluto

Allvarligt??

Hahahahaha, du måste ha stora problem om du är avundsjuk på ett datum..... det finns inga "coola" datum.... jo, kanske om man är 12 år?

• Anonym (Z)
    Tofflans skrev 2017-02-07 12:39:36 följande:

Allvarligt??

Hahahahaha, du måste ha stora problem om du är avundsjuk på ett datum..... det finns inga "coola" datum.... jo, kanske om man är 12 år?

29 februari är väl ändå lite coolt? Finns ju bara var fjärde år så ett datum som är lite svårträffat annars finns det inga direkt imponerande datum.
  • Anonym (:))

Är man född 29/2 får man välja antingen 28/2 el 1/3

• Anonym (Z)
    Anonym (:)) skrev 2017-02-07 13:10:35 följande:

Nej det får man inte. Är du född den 29/2 så är du född då och det är det som står som ditt födelsedatum.
  • Anonym (:))
    Anonym (Z) skrev 2017-02-07 13:16:20 följande:

Nej det får man inte. Är du född den 29/2 så är du född då och det är det som står som ditt födelsedatum.

Ok, då var jag felinformerad :)
  • gubbens gumma
    Anonym (:)) skrev 2017-02-07 13:10:35 följande:

För att fira födelsedagen på ja. Men i personnummret står ju fortfarande 29:e
  • Anonym (hm)

Men finns det inte en liten chans att denna person eg. är född tex 00.01 nästa dag. Har hakat upp mig på det här!

• Kjell2
    Anonym (hm) skrev 2017-02-07 15:45:03 följande:

Men finns det inte en liten chans att denna person eg. är född tex 00.01 nästa dag. Har hakat upp mig på det här!

Om man födds precis vid midnatt kan det bli lite difust. Då hänger det på vad sjukhuset skriver.
  • djuralskaren

Datumet är lite ovanligare än skottdagen om man kollar upp. Men inte så jättestor skillnad. Är det nånting man ska va avundsjuk på? 

• Långbenopluto
    Kan du berätta vad det är för "coolt" datum det är?
  • Dixie

Har det någon betydelse för dig?! Låter ju jättekonstigt att du lägger så mycket energi på detta - låt säga att personen föddes 23.58 den 6 juli och bm skrev in att hen föddes 00.01 dagen efter - skulle detta förändra ngt för dig....

finns ju en annan tråd där de diskuterar om man föds precis vid midnatt om man får välja dag - och det verkar som några har fått det....
Svar på tråden Är det säkert att det är samma datum?