• Anonym (Klänningskillen)

Är det verkligen helt orimligt att be sin flickvän att ha kjol eller klänning ibland

Jag är ingen mansgris, men jag råkar tycka att kvinnor som klär sig feminint - med det menar jag klänning, blus och kjol, e.t.c - är så vackra. Jag menar inte porrigt eller utmanande, utan feminint helt enkelt. Lite "flickigt" kanske.

Om jag nu säger det snällt och vänligt till min flickvän, utan att "kräva något" utan bara som en stilla önskan, typ "du skulle vara jättesöt i klänning ibland", är det rimligt att jag ska få höra "sätt på dig klänning själv då om du tycker så mycket om det" eller "du har ju ingen aning om vad fina kläder är, du vill ju att jag ska se ut som en femåring"?

Jag blir ledsen. Kan man inte göra något för någon annan? Och varför blir hon kränkt?

• Svar på tråden Är det verkligen helt orimligt att be sin flickvän att ha kjol eller klänning ibland
  • Gullufjump

Många uttrycker sin personlighet med sina kläder. Genom att be henne sätta på andra sorters kläder kan hon känna det som att du vill ändra hennes personlighet.

• sobrio88

Jag klär mig heller inte i klänning eller kjol för jag känner mig helt enkelt inte bekväm i det. Jag skulle jag aldrig göra det för att någon annan vill det heller så jag förstår henne att hon säger nej.

• Anonym (e)

Nej, det tycker jag är helt okej. Jag ser inga problem i att ha vissa önskemål, så länge som man respekterar att den andra personen givetvis är den som i slutänden bestämmer hur den ska se ut. Jag skulle t ex gärna klippa mig lite kortare, men min sambo tycker att jag är finast i långt hår, och därför väljer jag att ha det. Om jag

Gullufjump skrev 2017-02-07 13:44:44 följande:

Många uttrycker sin personlighet med sina kläder. Genom att be henne sätta på andra sorters kläder kan hon känna det som att du vill ändra hennes personlighet.

Ja fast det är ju inte så att hon har "någon annan stil" precis.
    sobrio88 skrev 2017-02-07 13:45:17 följande:

Jag klär mig heller inte i klänning eller kjol för jag känner mig helt enkelt inte bekväm i det. Jag skulle jag aldrig göra det för att någon annan vill det heller så jag förstår henne att hon säger nej.

Hon har inget hon behöver ha komplex för. Så jag vet inte varför. Mer att hon tycker att jag är dum som frågar.
    Anonym (e) skrev 2017-02-07 13:47:16 följande:

Nej, det tycker jag är helt okej. Jag ser inga problem i att ha vissa önskemål, så länge som man respekterar att den andra personen givetvis är den som i slutänden bestämmer hur den ska se ut. Jag skulle t ex gärna klippa mig lite kortare, men min sambo tycker att jag är finast i långt hår, och därför väljer jag att ha det. Om jag

Långt hår är ju vackrast!
  • Gullufjump
    Anonym (Klänningskillen) skrev 2017-02-07 13:47:32 följande:

Om hon aldrig har klänning är klänning definitivt inte hennes stil iaf.
  • Stårschan

Hon blir kränkt därför att hon är otrygg i sig själv och tar minsta kritik personligt.

Du säger: "Det skulle vara kul att se dig i en snygg kjol eller klänning någon gång"
    Hon hör: "Du anstränger dig inte tillräckligt för att göra dig attraktiv för mig. Dina kläder är fula!"

Returnera frågan till henne. Fråga om det vore rimligt av dig att bli sur och kränkt om hon sa "Gud vilka snygga jeans. Kan du inte prova dem? De skulle säkert vara jätteläckra på dig"

• Stårschan
    Anonym (Klänningskillen) skrev 2017-02-07 13:47:32 följande:
    DET ska du nog inte säga högt så att hon hör det! Klart att hon har sin egen stil. Det har alla som har valt sina kläder själva.
  • Anonym (q)

Det är väl upp till var och en vilken klädstil man gillar. Hon kanske är en sån person som föredrar byxor?

jag kan ha både byxor, klänning eller kjol men jag bestämmer ju liksom själv.

Trist om hon svarar med att "fräsa", ja förstår att du inte menar något dumt TS, men tja, hon kanske har erfarenheter sedan tidigare av andra killar som "tjatat" om det eller tyckt att tjejer ska klä sig på ett visst sätt?

Svar på tråden Är det verkligen helt orimligt att be sin flickvän att ha kjol eller klänning ibland