Inlägg från: Klickerträna |Visa alla inlägg
  • Klickerträna

Nostalgitråd: Vad saknar ni mest från förr?

Domesticgoddess skrev 2017-02-09 12:00:41 följande:
    Ooohhh, bra att veta! Här ska ut och letas Krus Brus till helgen.
    Jadå, krusbrus har jag sett i malmö
  • Klickerträna

Nu är jag inte så gammal. Född -90, men jag saknar några grejer från min barndom;

- En sorts små, smala, avlånga klubbor i olika färger med socker utanpå. Såldes i blå påse tror jag. Hittar inte dessa längre.
    - Att man kollade på Disney-dags varje lördag(?) medan föräldrarna glodde på Loket i Bingolotto på bästa sändningstid och hade "gottebord" som man kom ner från rummet och plockade med sig några bitar snacks/godis ifrån mellan Lilla sjöjungfrun och Darkwing Duck. Typ.
    - Svensktoppen på radio. Ja, det finns säkert än men är inte detsamma.
    - Bulls eye's bbq-sås. Säljs inte längre någon stans vad jag vet.
    - Läsk i back, fri blandning. Lite hallonsoda, lite sockerdricka, lite cuba cola och en eller annan pommac så är helgen räddad.
    - sådana barnböcker med kassettband! "Och när du hör den här signalen, då är det dags att vända blad." Åhhhh!

• Klickerträna
    Domesticgoddess skrev 2017-02-09 22:10:03 följande:
    Du minns inte i vilken butik möjligen? Kollade malmborgs på vägen hem idag men där fanns den inte.

Lustigt, har inte tänkt på den på 25-30 år men nu när jag började kan jag inte sluta:) Så sugen!
    Kanske City gross?
    Är inte hundra.
  • Klickerträna
    ellho050 skrev 2017-02-10 12:11:58 följande:
    Jag saknar också läsk i back

Jag har faktiskt ett par cds med tillhörande böcker hemma som är av den typen "när du hör den har signalen är det dags att vända blad"
    Vad skoj! Jag önskar att jag hade kvar mina. Väldigt fiffigt sätt att öva läsning. Minns att jag tyckte jättebra om Pocahontas! Kan höra uppläsarens röst för mig i huvudet än . Det var tider det.
Svar på tråden Nostalgitråd: Vad saknar ni mest från förr?