Inlägg från: Domesticgoddess |Visa alla inlägg
  • Domesticgoddess

Nostalgitråd: Vad saknar ni mest från förr?

Pacman spelet, den där stora gula klumpen till spel med faktiska knappar att trycka på! Vanliga, hederliga, icke-sockerfria stimorol och glassen som såg ut - och smakade som - en skumbanan.

• Domesticgoddess
    Gizmo skrev 2017-02-09 11:15:17 följande:

Javisst ja, den var supergod, om jag minns rätt! 

Jaaa, fick ett akut sug efter den nu när jag kom att tänka på den:)
  • Domesticgoddess
    Pripps Vichy skrev 2017-02-09 11:44:17 följande:

Den finns än idag under namnet "Krus Brus" men säljs visst bara i vissa butiker i södra Sverige. Då på 80-talet hette den bara "Krusbär", och det var mycket riktigt Apotekarnes, eller Apotek-Arnes som jag skämtsamt brukar säga.

Ooohhh, bra att veta! Här ska ut och letas Krus Brus till helgen.
  • Domesticgoddess
    Klickerträna skrev 2017-02-09 21:52:10 följande:

Jadå, krusbrus har jag sett i malmö

Du minns inte i vilken butik möjligen? Kollade malmborgs på vägen hem idag men där fanns den inte.

Lustigt, har inte tänkt på den på 25-30 år men nu när jag började kan jag inte sluta:) Så sugen!
  • Domesticgoddess
    Klickerträna skrev 2017-02-09 22:18:07 följande:

Kanske City gross?

Är inte hundra.

Värt att kolla! Tack för tipset :)
  • Domesticgoddess
    K Kalle skrev 2017-02-10 09:15:00 följande:

Kiviga Kruse, med kiwi och krusbärssmak finns, men du menar kanske inte den? Den tillverkas och säljs av Vasa Bryggeri.

Tror det var enbart krusbär i den men kivige kruse låter som ett bra alternativ, ska leta. Älskar namnet dessutom!
  • Domesticgoddess
    Stårschan skrev 2017-02-10 13:19:01 följande:

Jag saknar också att se bokrean och skivrean som stora högtider under året.

Jaaa! Jag och en väninna satt alltid över katalogerna man fick hem och kryssade för de böcker vi ville köpa, räknade på om vi hade tillräckligt med uppsparad månadspeng och prioriterade stenhårt. Går fortfarande, drygt 25 år senare, på bokrean med samma väninna men kvalitén har dalat avsevärt och det är inte samma stora begivenhet som tidigare.
Svar på tråden Nostalgitråd: Vad saknar ni mest från förr?