• arremaker

Måste ta djupa andetag hela tiden!

Hej alla! Har under ca 1 månads tid haft problem med andningen. Känns som att jag måste ta djupa andetag hela tiden, annars känns det nästa som jag kommer kvävas:( Vet att det finns 100 trådar om detta ämnet, men jag vill veta vad jag kan göra för att det här ska försvinna då jag knappt vågar röra mig för jag blir anfådd. Jag har varit hos läkaren och gjort alla möjliga tester och allt ser jätte bra ut! Kan någon snälla svara på hur länge det kommer sitta kvar det här och hur länge ni har känt det här och hur långt tid det tog för er att bli av med det!(är inte stressad vad jag känner!) 

• Svar på tråden Måste ta djupa andetag hela tiden!
  • mortilltre

Testar relaxator?! Googla o läs mer. Kanske kan en sån vara till hjälp för dej.

• Jajaa

Panikångest? Lägg dig ner med handen på bröstet och andas in genom näsan och ut genom munnen, alternativt andas i en påse lugnt då ser du om det kommer in och ut luft och kanske kan lugna ner ditt sinne, hoppas det går över!

• Anonym (C)

Det låter precis som att du har drabbats av panikångest. Hur gammal är du om jag får fråga?

• arremaker
    Anonym (C) skrev 2017-02-08 03:10:22 följande:

Det låter precis som att du har drabbats av panikångest. Hur gammal är du om jag får fråga?

Är 17 år! :)
  • Anonym (C)

Ber om ursäkt för ett jättesent svar. Tänkte på att när jag var runt 12-13 så hade jag precis sådana symptom, vilket visade sig vara panikångest (kontroll av att andning, hjärta "fungerar" osv) Det är en blandning av panikångest/tvångssyndrom. Jag är ca 15 år äldre än dig, men det som hjälpte mig då var förutom KBT aktiviteter som kräver hela din fokus, som tex ridning. Har du hjälp av psykolog eller liknande? En liten tröst är att man kan "växa ifrån" dessa tankar. Men du är så ung och ju tidigare du får hjälp desto bättre!

• Anonym (Aaaa)

Det kallas lufthunger. Jag har det, började när jag var med om en stor kris i livet och fick bipolär sjukdom. Jag har haft detta i va 2 år. Och jag har det konstant, skitjobbigt. Har också gjort tester på hälsocentral då jag trodde jag fått astma. Det ska gånoch träna bort men jag har inte tagit tag idet

• Daisy321

Jag har också det problemet, har jobbigt med hjärtklappning/extraslag, ibland känns det som hjärtat ska stanna. Gick till läkaren för och kolla upp detta, dom tog EKG, lyssnade på hjärtat men dom sa att jag har ett perfekt starkt hjärta. Hjärtat stannar inte sa dom. Har problem med djupandningen/inandningen. Känner mig även lite yr och vinglig. Jag får väl inte riktigt med syre till hjärnan. Ska försöka ge mig på träning snart och se om det blir bättre. Jag vågade knappt träna förr för trodde då att jag ramlar väl ihop snart, men min läkare sa att tänk på dom som springer maraton. Detta är väldigt jobbigt det tar en på psyket. Är det någon som har bra tips hur jag kan göra för att må bättre. Gråter

• fixaochdona

Haft samma nästan hela livet relaterat till ångest. Gjort x antal utredningar där man inte hittat något fel. Efter en termin yoga och meditation är det nästan "botat" :)

• Nora89

Hej, jag har exakt samma symptom och har varit hos läkaren men får inga svar. Allt ser vra ut säger dom. Har även hjärtklappning då och då. Har haft detta i snart 1år men kan inte få svar. Läkare tror det är stress eller astma.

Svar på tråden Måste ta djupa andetag hela tiden!