Anonym (Tvätten) skrev 2017-02-08 19:35:57 följande:
Anonym (Öööh) skrev 2017-02-08 19:33:58 följande:
Felanmäl den existerande för det låter ju som den inte funkar som den skall. Du behöver inte göra den mer trasig i onödan.
Har redan pratat med hyresvärden. Han tycker inte alls att det är ett problem. Han tycker man kan utnyttja förrådsrummet som finns i anslutning till tvättstugan. Grejen är bara att det rummet är fullt med skräp och möbler, inte har någon ventilation och den enda värmekällan är en uråldig kupévärmare
Torkmöjligheter är ju tråkigt om det inte finns kan jag hålla med om. Men det är många som inte har det. Min pojkvän hänger tvätten i sovrummet (litet badrum) jag har större badrum och hänger där. Hade själv gärna haft ett stort torkrum men men... man får klara sig med det man har.
Men det du skrev om tvättmaskinen däremot kan du felanmäla, den funkar ju inte! Och om hyresvärden har tvättmaskin skall den väl rimligtvis fungera? Förslå för han att skaffa en med inbyggd torktumlare om han går med på att byta. Låter som om du eventuellt har en liten privat hyresvärd och då kan det vara svårt, de tenderar att skita i sina hyresgäster lite grann. Men kolla med hyresgästföreningen om de har råd och tips på hur du skall gå tillväga. (En av de många anledningar till varför man skall vara med där och inte snåla.... De kan gå in och prata och övertala att din hyresvärd fixar tvättmaskinen.