• ALLIEVERDO

Hur får jag ut tv ljudet i hemmabio högtalarna?

Hej,

Hittar inte vår manual och känner oss helt vilsna i hur och om vi kan få det vanliga tv ljudet att komma ut i bio ljudet?

Båda är lg.

Fotade lite på baksidan om någon kan hjälpa mig ????????

• Svar på tråden Hur får jag ut tv ljudet i hemmabio högtalarna?
  • Carambolan

Koppla in högtalarna. Sen behöver du antagligen välja ljudutgång i tv:ns inställningar, det gör du med fjärrkontrollen och inte på baksidan.

• Studentpappa

Har ni medvetet låtit bli att koppla in halva rca kabeln? Ni har även en optisk utgång på tvn och motsvarande ingång på recievern om ni föredrar att använda den. Fast då behöver ni köpa en till kabel om ni inte redan har en.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • KarlssonsKalle

Jag skulle också rekommendera att använda en optisk kabel. Jag har alla mina källor (4st) anslutna till 7.1-förstärkaren.

• ALLIEVERDO

Tack för svaren ???? blir att kolla upp optisk kabel.. ???? dock blir det lite som kinesiska för mig . Finns det olika optiska kablar? Hur var sätter jag dom ????

• Studentpappa

Läs vad det står på ut/ingång så listar du ut det.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • KarlssonsKalle
    ALLIEVERDO skrev 2017-02-14 18:04:23 följande:

Tack för svaren ???? blir att kolla upp optisk kabel.. ???? dock blir det lite som kinesiska för mig . Finns det olika optiska kablar? Hur var sätter jag dom ????

Köp den billigaste, det är bara ljus som skall färdas i dem. Men kolla att du har anslutningarna på TV och förstärkare om du inte vet.
  • ALLIEVERDO

Hej

Nu har vi införskaffat en optisk kabel.

Om jag har dvd med bio ljudet , tv och box. Hur ska jag koppla och ska man ändra nåt i inställningarna?

Svar på tråden Hur får jag ut tv ljudet i hemmabio högtalarna?