• Ösdb1038

Mindervärdeskomplex p.g.a flickvän

Om du kan så försök se alla fördelar detta kommer ge ert förhållande och dig i synnerhet. Hon kommer vara självständig och få bra självförtroende. Ni kommer få ekonomisk trygghet och du behöver inte ligga vaken på nätterna och oroa dig för att du inte kan betala räkningarna. Om ni får barn kommer dessa massor med olika alternativ hur man kan arbeta som vuxen. Om nåt skulle hända dig är hon kapabel att sköta ruljansen ändå vilket jag skulle se som väldigt avlastande. Du kan inspirerad av hennes framgång och andra snubbar är säkert avundsjuka att du har ett sånt kap till flickvän.

Du är ingen dålig person, du har ju ett jobb som du säkert sköter jättebra! Kanske kan du utbilda dig inom jobbet eller engagera dig fackligt? Skaffa dig bra med självförtroende så du inte känner dig otillräcklig. Mitt ex och jag var i samma situation som er och det slutade med att jag dumpade honom, bl a för att han var extremt missunnsam för att jag hade högre utbildning och tjänade mer än honom. Det var ett extremt oattraktivt drag. Var stolt över din tjej och var glad att ni har hittat varandra. Lycka till!

D
Svar på tråden Mindervärdeskomplex p.g.a flickvän