Anonym (Indiskt) skrev 2017-02-11 07:14:29 följande:
Finns en riktigt bra indier på Fleminggatan, på höger sida om du går från Fridhemsplan mot st Görans kyrka. Snett mittemot indiern ligger ett koreanskt/japanskt sushihak med skaplig sushi och riktigt god bibimbap.
Tack för tipset koreanskt/japanskt lät ju spännande ska höra med de andra i sällskapet
Carambolan skrev 2017-02-11 07:31:29 följande:
Aha, jag förstår! Ställen som jag tycker har bra mat i mellanpriskategorin och på gångavstånd från Fridhems är:
För etiopisk/eritreansk mat rekommenderar jag Abyssinia (på Karlbergsvägen så det är precis på andra sidan i Vasastan) och Jebena (nere i tunnelbanegången vid Rådhuset).
För asiatiskt har ni Jennys sushi och dumplings en bit upp på Fleminggatan. Det finns också en sushirestaurang precis på hörnet vid T-banan, på st Eriksgatan i samma kvarter som McDonalds/Daglivs, som jag inte minns namnet på men som är helt okej. Thai House Wok på Hantverkargatan har bra varm mat om ni föredrar det.
För indiskt rekommenderar jag en promenad neråt Kungsholmen, till en som heter Indian Curry House. Ser inte mycket ut för världen men jag åker lätt dit från Solna för att äta deras Chicken Adrak :)
För "finare snabbmat" ligger det ett Texas Burger i backen ner längs Hantverkargatan.
Tack så mkt för tips.... Nu har vi lite att välja på